Avatar billede xSvenskeren Novice
18. juli 2011 - 19:01 Der er 8 kommentarer

Blue Screen nåår jeg spiller spil !

Hej, jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skulle plasere dette spørgsmål.

Mit problem er at når jeg sætter mig til at spille et spil så 15-30 minutter senere vælger min computer at gå kold, dernæst vise nogle farver "grøn, rød, blå, gradient sort hvid" hvor den så bagefter viser en "blue screen" som jeg ikke for lov til at læse for den forsvinder 2sec. senere. Ellers når jeg ikke spiller opstår der slet ingen problemer, og der har ikke noget med varme af gøre. Og så har jeg for nyligt skiftet operativsystem fra "Windows Vista 32" til          "Windows 7 64".

Er der nogen der ka' hjælpe ?

Acer Aspire 8935G
Windows 7 Ultimate 64bit
18. juli 2011 - 19:47 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2011 - 20:39 #2
#1 Enig i begge dele.
Avatar billede jaboy Nybegynder
18. juli 2011 - 21:37 #3
Her er Acers "driver download" hjemmeside

http://www.acer.dk/ac/da/DK/content/drivers

Gå under "Notebook -> Aspire -> 8935G"
Og find dit styresystem under "Operating System"

Det du skal opdater

Chipset
Audio
Bluetooth (behøver ikke ... men bare gør det alligevel :) )

Du vil måske også opdater din bios
Hvis du vælger at gøre det skal du bruge den der siger noget med den fixer noget med USB

***ADVARSEL***
Hvis du vælger at opdatere din bios ... og du opdatere til en forkert en kan din pc få store problemer

Du skal også opdater dit skærmkort
Siden du har en Acer går jeg ud fra dit skærmkort er fra ATI

Du siger du spiller spil på din pc
Hvis dit spil er fra Steam, kan du nemt opdater dit skærmkort ved at åben Steam klik på "Steam" menuen i toppen og "Update AMD video drivers"

Hvis du ikke har Steam på din pc så er AMD(/ATI) driver hjemme side her
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx
Du må hjælpe dig selv inde på den webside :(
Tror du har noget i retning af "Notebook Graphics -> redeon HD series -> "og et eller andet her du selv må finde ud af"

Siger ikke det vil hjælpe ... men det er en start :)

p.s. rens dine pc's "lufthuller" helst med tryk luft ... hvis du ikke har det kan du bruge en støvsuger :)
Avatar billede milter Ekspert
18. juli 2011 - 21:29 #4
Enig med #1 og #2 :-)
18. juli 2011 - 21:36 #5
Det bliver så 'spændende' om <xSvenskeren> vender tilbage hertil ? *S* ...
Avatar billede xSvenskeren Novice
18. juli 2011 - 22:57 #6
Da' jeg sad med Vista 32, havde jeg aldrig problemer med crash eller blue screen. det er først noget der er opstået nu.
Avatar billede jaboy Nybegynder
18. juli 2011 - 23:48 #7
#6 det kan være være fordi dit hardware ikke er "kompatible" med Win7 prøv at gøre som i den meget lange "guide" jeg lage i #5
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2011 - 07:35 #8
denne her viser dig hvad det er

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

m.v.h