Avatar billede fedtoere Praktikant
25. juli 2011 - 20:13 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Invalid drive - Problem med at installere programmer på windows 7

Når jeg ønsker at installere nogle programmer på min windows 7, så stopper min installation f.eks med denne fejl;

  Error 1327. Invalid Drive: S:\

Grunden til at disse drev er mappet, er selvfølgelig at det er netværksdrev. Jeg har også prøvet at fjerne dem i windows explorer, men det ser ikke ud til at have nogen effekt. Jeg har dog ikke genstartet da jeg gerne vil have disse drev mappet igen ved reboot (uden at skulle genetablere alt igen).
Avatar billede Blueeyez Mester
25. juli 2011 - 20:23 #1
højreklik på netværksdrev og så skulle du kunne gøre så den automatisk opretter forbindelse til drevet (Sidder ikke ved en 7 maskine pt, men har selv gjort sådan før)

mht. program installering, så er det nok nasen der ikke vil have programmet på sig, hvorfor installerer du ikke på C:? men :S?
Avatar billede fedtoere Praktikant
25. juli 2011 - 21:35 #2
Jeg vil heller ikke installere på S drevet (men på mit C-drev). Men inden programmerne begynder at installere (og spørge om hvor) kommer fejlen.
Så jeg får aldrig installationen igang.

Det gælder for flere programmer, så det er et generelt problem jeg har med dette S-drev og min windows 7.
Avatar billede Blueeyez Mester
25. juli 2011 - 21:42 #3
Hvor kører du installationen af programmet fra? C: ?
Avatar billede fedtoere Praktikant
26. juli 2011 - 09:22 #4
Det kan være fra både mit c: og dvd drev.
Det gør ingen forskel.
Avatar billede fedtoere Praktikant
27. juli 2011 - 17:38 #5
Er der nogen der har forslag til hvordan jeg fjerner denne binding til dette S-drev på den hårde måde. F.eks vha registreringsdatabasen.
Jeg kan ikke engang installere Google-earth pga denne fejl med drev s:\

Eller andre forslag.

Jeg har også forsøgt med commando promt: net use s:/delete og får fejlen at netværksdrevet ikke kan findes....!!!!
27. juli 2011 - 20:48 #6
Prøv at (gen)oprette netværksdrevet S: - genstart - og så korrekt nedlæg/afbryd netværksdrevet S:
27. juli 2011 - 20:49 #7
Tanke:
Kig på dine  %TEMP%  %TMP%  variable ?
Avatar billede fedtoere Praktikant
27. juli 2011 - 22:37 #8
Jeg har prøvet at genoprette og nedlægge mit s-drev, uden effekt.
Jeg vil prøve at se i mine %temp% og %tmp% variabler i morgen.
11. oktober 2011 - 20:56 #9
Ref #8: Er det blevet 'morgen' nu ???
Avatar billede fedtoere Praktikant
11. oktober 2011 - 22:36 #10
Ja, jeg fik desværre ikke udbedret fejlen før jeg tog på en lang ferie rejse. Så nu har jeg selvfølgelig problemet igen... :-(
Jeg har dog prøvet lidt af hvert, men helt uden held.
%temp% - hvordan fjerner jeg det direkte uden risiko i reg databasen ?!
12. oktober 2011 - 06:56 #11
Men hvad siger/skriver %TEMP% ?
Avatar billede fedtoere Praktikant
12. oktober 2011 - 16:19 #12
Hvad skal jeg søge efter, har ikke fundet noget som jeg mener har med netværk drevet at gøre ?
12. oktober 2011 - 16:24 #13
[Start] [Kør]  i boxen  skriv  CMD  ENTER

I den 'sorte box' skriv

SET  ENTER

så listes alle "variable" - kig speciel efter

TEMP
TMP

men også hvis der er noget steder der pejes på S:\
Avatar billede fedtoere Praktikant
12. oktober 2011 - 22:47 #14
Der står ikke noget med s:\ og i Temp og TMP er kun beskrevet
en sti til temp direktoriet, således:
  C:\Users\adm\AppData\Local\Temp
13. oktober 2011 - 06:50 #15
Hmmm... andre i denne tråd ?
Avatar billede fedtoere Praktikant
08. september 2012 - 13:51 #16
Endelig har jeg fået løst problemet - efter så lang tid - suk.
Problemet viste sig at min dokument folder - i reg databasen - var sat til at være på min NAS - som jeg egentlig var klar over - men ikke tænkte over. Da jeg satte den til default windows placering - %USERPROFILE%\Dokumenter - så kunne jeg gennemføre installationer - og efter installationerne rettede jeg så min default dokument placering tilbage til min NAS-server.