Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2011 - 20:14 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke tænde computer

Min ven har en to uger gammel Acer, som han ikke kan starte op. Når han trykker på tænd knappen kommer en side med Acer, men så kommer den heller ikke længere. Følgende fejlmelding kommer:
Windows kunne ikke starte. Dettte kan skyldes en nylig ændrig af hardware eller software. Hvis nogle af Windows filerne er blevet beskadiget eller kofigureret forkert kan reperation under start hjælpe med distancere og rette problemet. Hvis strømmen blev afbrudt under starten, skal du vælge start windows normalt.

Start reperation under start (anbefales)
Start Windows normalt

Beskrivelse: Løs problemer der forhindrer Windows i at starte.

Han vælger "Start reperation under start (anbefales)" og så begynder Windows at indlæse filer.

Det går imidlertid ikke særlig godt, for så kommer følgende:
Der opstod et problem i Windows under forsøg på at kommunikere med en enhed der er tilsluttet computeren. Manglen kan skyldes at et flytbart drev er blevet fjernet f.eks. et USB drev mens enheden var i brug, eller det kan skyldes fejl i hardwaren, som en harddisk eller CD rom drev. Kontroller at det flytbare lagermedie er tilsluttet korrekt og genstart computeren. Hvis du forsat modtager denne fejlmeddelelsen skal du kontakt hardwareproducenten.

Status:  0xc00000e9

oplysninger: Der er opstået en uventet fejl I/O-fejl

Hvad gør han??
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2011 - 20:45 #1
win har muligvis brugt en isat usb til mellemlager (hurtig-boot)
sæt alle dimser i, og start maskinen - og via kontrolpanel slå dem fra, og nedluk, så vil den ikke spørge efter dem mere.
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2011 - 21:07 #2
Det eneste han har haft i af USB'er er USB donglen til hans mus. Han har prøvet at tænde både med og uden den, så det kan ikke passe?? Har du ellers nogle forslag? Kan man slå 'dimser' fra andetsteds? Jeg har læst noget om at man kan gøre det i BIOS (ved bare ikke hvordan man kommer derind :))
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2011 - 22:27 #3
Hvordan åbner man BIOS på en Acer Aspire 5742G med Windows 7
Avatar billede johs_j Novice
27. juli 2011 - 12:01 #4
Hvis den kun er 2 uger gammel, så er det jo en bytter.
Avatar billede pstidsen Novice
27. juli 2011 - 21:28 #5
Der er mange på nettet med samme problem, og de fleste får det løst. Der er mange versioner af problemet og har ikke fundet noget brugbart. Han kontakter komplett.dk i morgen, men i må gerne hjælpe stadig!

claes har du tabt tråden?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2011 - 10:03 #6
jeg vil følge slutningen i fejlteksten
Hvis du forsat modtager denne fejlmeddelelsen skal du kontakt hardwareproducenten.
det er som om noget hardware ikke er stabilt, og windows taber forbindelsen under start. Det som jeg har set er, at en forkert sata-driver bliver lagt ind af windows-update. I givet fald skal man via bootdvd gendanne maskinen (data tabes, hvis der ikke er en backup i forvejen) - herefter starte og via win-update nøje tjekke hardware-drivere (dvs kun indlæse en ad gangen, og så genstart). Når maskinen så ikke længere kan genstarte så ved man, hvilken driver, der ikke passer til maskinen, og den undlader man så næste gang, man starter forfra. Det var så en Packard-Bell, hvis sata og trådløs lan ikke passede med beskrivelsen (de havde sat et par forkerte dimser i maskinen under samling - men den virkede ellers udemærket - bare driverne blev håndvalgte).
Avatar billede pstidsen Novice
28. juli 2011 - 11:15 #7
Han ringer til komplett (der hvor han har købt den) i dag, da den kun er to uger. Det kan være de siger han skal prøve "start windows normalt" eller siger at han skal kontakte Acer.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2011 - 13:34 #8
det er komplett, der skal servicere. Hvis den skal via Acer, så er det komplett, der skal sørge for det.
Avatar billede pstidsen Novice
28. juli 2011 - 13:36 #9
ok, det er også det han gør i første omgang :) Kommer tilbage med svar (han er på arbejde pt.)
Avatar billede pstidsen Novice
28. juli 2011 - 16:31 #10
Hvis han trykker "start windows normalt" kommer han også hen til:
Der opstod et problem i Windows under forsøg på at kommunikere med en enhed der er tilsluttet computeren. Manglen kan skyldes at et flytbart drev er blevet fjernet f.eks. et USB drev mens enheden var i brug, eller det kan skyldes fejl i hardwaren, som en harddisk eller CD rom drev. Kontroller at det flytbare lagermedie er tilsluttet korrekt og genstart computeren. Hvis du forsat modtager denne fejlmeddelelsen skal du kontakt hardwareproducenten.

Status: 0xc00000e9

oplysninger: Der er opstået en uventet fejl I/O-fejl
Avatar billede pstidsen Novice
28. juli 2011 - 22:37 #11
Nu har han ringet til Acer og han skal reinstallere Windows, men han mangler jo CD'en, da OS er præinstalleret. Ved man kan finde filen til brænding på microsoft hjemmeside, men hvor er den KORREKTE? Det er som sagt Windwos 7 (64 bit).
Avatar billede ataxx Nybegynder
02. august 2011 - 14:53 #12
Man kan få den til at genskabe til fabriks imaget ved at vælge reperer windows, eller sådan noget i den boot menu hvor du også kan vælge fejlsikret tilstand.
Den booter derefter op i et lille program, hvor du kan vælge at den skal genskabe computeren. Hvis dette heller ikke virker, så er mit bedste bud at computerens harddisk eller sata controller er gået sig en tur. Du skal derfor ikke hente og installere noget fra microsofts hjemmeside.
Avatar billede pstidsen Novice
02. august 2011 - 16:33 #13
Har glemt at skrive at tråden er kørt videre her: http://www.eksperten.dk/spm/944017

Dem der vil have point, kan smide svar :)
Avatar billede pstidsen Novice
04. august 2011 - 23:09 #14
Nu har dette spm lagt stille et par dage. Men jeg skriver bare lige for at sige jeg ikke har glemt det (som MANGE andre gør), og jeg skriver igen når problemet er løst. Så kan andre måske få glæde af det ;) (i mellemtiden, smid lige nogle svar :))
Avatar billede pstidsen Novice
15. august 2011 - 09:42 #15
Acer vil komme og hente pc'en og få det bragt i orden. Tak for hjælpen. Nu har i haft knap to uger til at smide svar, men i kan stadig nå det!!! Hvis der ikke kommer nogle indenfor få dage, lukker jeg bare :)