Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
27. juli 2011 - 11:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Power Saving Mode!?

Hej allesammen

Har fået sat min computer til og den bootede uden problemer, men skærmen vil ikke vise billede. Den skriver "Power Saving Mode" og så blinker lyset i højre hjørne af skærmen. Som om den ikke opfanger computeren. Skærmen er en LG skærm. Nogen ideer til hvordan jeg fixer det?
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
27. juli 2011 - 12:27 #1
Nogen der kan give et bud? Har prøvet med to forskellige skærme, så det er nok desværre noget med computeren s:
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2011 - 12:36 #2
Har du sat computeren til at køre med samme opløsning som fladskærmen er beregnet til?
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
27. juli 2011 - 12:58 #3
Har intet gjort, for kan ikke engang starte op, eftersom den viser sort skærm ved boot.

Har dog på fornemmelsen der var noget galt med skærmsticket, for prøvede et andet skærmstick til en anden skærm og det virker nu.
Avatar billede teknik Juniormester
28. juli 2011 - 10:58 #4
ok - husk at lukke spm.
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
28. juli 2011 - 20:54 #5
Nej, for har intet svar fået endnu. Det virker stadig ikke på min nye skærm.
Avatar billede teknik Juniormester
28. juli 2011 - 21:33 #6
Ok...Jeg blev nok lidt "forvirret", fordi du i #3
skriver:"det virker nu"

...Det ville hjælpe, hvis du ville klarificere, om din fejlfinding passer med nogen af disse punkter

a. Konstateret at skærmkortet(det aktuelle stik på PC) fungere korrekt, fordi en anden skærm virker når den sluttes til netop  det stik på PC'en.

b. Konstateret at et andet stik på PC virker med en anden skærm?

c. konstateret at den nye skærm virker sammen med en anden PC.

******************************

...selv om det fortsat er lidt uklart hvor vi står, så lad mig alligevel vove et skud på mulige fejlkilder.

1. Bøjet et eller flere stikben i stikket/(et af stikkene?) på kabelet fra den nye skærm (odds 40%)
- afhjælpning..ret yderst forsigtigt ben op...stor fare for trætheds  brud, så brug færrest mulig bevægelser

2. "Forskrækket grafikkort"...statisk elektricitet kan af og til få grafikkort til at lukke ned, indtil systemet aflades. (oddds 20%)
- afhjælpning: tag 230V forsyning helt fra både PC og skærm.
Hold tænd knap på både PC og skærm inde 10-20sek.
forbind pc og skærm, sæt atter strøm til og tænd.

3. Defekt skærm - ombyttes - odds 10%
check skærm på anden PC.

4. PC sat til opløsning over skærmens max.
Kun relevant, hvis det først er når windows skulle starte at skærmen "går i sort"...men
da du skriver "bootede ok", så odds 20% på den.
Løsning: start op i fejlsikker, eller med anden skærm, og reducer skærmopløsning.

5. Skærm tilsluttet tol det forkerte stik på PC...kun aktuelt på
PC'er med både onboard og "eksternt" grafikkort.
Løsning: flyt skærmens stik til det andet vga eller DVI stik på PC
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
02. august 2011 - 21:22 #7
Aner stadig ikke hvad der er galt, men smid lige et svar, så får du point :)
Avatar billede teknik Juniormester
03. august 2011 - 22:03 #8
ok