Avatar billede Peter Birk Nybegynder
27. juli 2011 - 15:55 Der er 14 kommentarer

Windows xp, går død

Hej
Jeg har formatteret en bærbar med windows xp, jeg har brugt de orginale cd'er, mit problem er at strak efter jeg har installeret chipset, så går den død efter ca. 5 minuter og kan kun genstartes ved at boote på windows cd og starte forfra med formattering.
1. Jeg har forsøgt alt,også kun installere windows xp og derefter chipset som også er orginal
2. Installere xp+sp2+chipset, går også ned
3. Installere xp+mainboard+chipset, går ned
4. Installere xp+sp2+fuld opdatering+chipset. går ned

Hvis jeg kun installer xp+sp2 så er der ingen problemer.

Jeg har geninstalleret utallige gange, er der nogen som har en ide??
Avatar billede kgkg Nybegynder
27. juli 2011 - 16:23 #1
Har du prøvet at hente de nyeste drivers fra producentens hjemmeside?
Avatar billede Peter Birk Nybegynder
27. juli 2011 - 16:35 #2
Ja det har jeg
27. juli 2011 - 16:48 #3
...så går den død efter ca. 5 minuter ... - i form af ???
Avatar billede Peter Birk Nybegynder
27. juli 2011 - 16:50 #4
lige en kommentar til driver fra prod. hjemmeside, jeg har ikke hentet fra microsoft for der kan jeg ikke finde driver,maskinen er en Genex m67u
27. juli 2011 - 16:51 #5
Pssssst:
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/1943 Point ude: 615 ?
www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Sååååå - du bør nok liiiiige følge op på disse mange 'hænger' spørgsmål ?
Du HAR jo fået det at vide før ...
Avatar billede Peter Birk Nybegynder
27. juli 2011 - 16:51 #6
du skriver"så går den død efter 5 minuter"  ja det gør den nogen gange går der en 1/2 time
Avatar billede kgkg Nybegynder
27. juli 2011 - 19:28 #7
Har du kontrolleret harddisken og RAM for fejl?

I #3 mener karise_larry. Hvordan går den død. Reagere den slet ikke, flytter cursoren sig hvis du flytter musen eller ej.
Avatar billede Peter Birk Nybegynder
28. juli 2011 - 08:54 #8
Den går bare hel død, jeg kan ikke gøre noget, men en enkelt gang starter logoet op med windows, men så kan jeg ikke komme længere, vedr. ram så har jeg haft alle dæksler åbne men kan ikke finde hvor rammene.
Avatar billede Peter Birk Nybegynder
28. juli 2011 - 16:35 #9
Hej
Jeg forstår ikke hvorfor de gamle spørgsmål ikke er afsluttet, i har før gjort mig opmærksom på problemet, men havd kan jeg gøre nu
Avatar billede kgkg Nybegynder
28. juli 2011 - 16:55 #10
Hvis det er en bærbar, så sidder de som regel under et lille dæksel i bunden af computeren. Der er som regel et lille ikon på dækslet.

De kan også sidde indbygget.

Men du skal ikke kontrollere dem visuelt. Men med et program som kan kontrollere om der er bit fejl i RAM kredsen.

Du bør også kontrollere harddisken for fejl.

-------
#9

Du kontakter den person som du mener gav dig et svar på dit spørgsmål og beder ham om at lægge et svar. Og så acceptere du svaret og lukker derved indlæget.

Kast et blik på FAQ'en, der finder du alle svar, mht. at lukke et indlæg.
Avatar billede Peter Birk Nybegynder
29. juli 2011 - 09:34 #11
Hej

Så tror jeg at problemet er løst, jeg undlod at installere chipset men kun mainboard, tilsyneladende kører maskinen fint selv om der mangler et par drivere når jeg går i enhedhedshåndtering.
Nu er mit spørgsmål så, hvem skal have point??java script: void(0);
Avatar billede kgkg Nybegynder
29. juli 2011 - 16:17 #12
For min skyld kan du beholde dine point, jeg samler ikke på dem.

Så hvis de andre som har været inde med forslag heller ikke vil have point, så lægger du selv et svar og acceptere det.
Avatar billede Peter Birk Nybegynder
29. juli 2011 - 18:29 #13
Jeg mener du skal have point, idet du er kommet med forskellige foreslag
Avatar billede kgkg Nybegynder
29. juli 2011 - 18:58 #14
OK, så har du et svar her.