Avatar billede Hagg Nybegynder
30. juli 2011 - 15:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Søger simpel C# kode til at lave keypress

Er der en her på dette fantastiske forum der kan komme med idé til en simpel kode på en fortsætte "uendeligt" med mindre afbrudt af en given tast.

Jeg skal bruge en kode hvor at tasten F9 bliver trykket konstant dog med 2-3 sekunders pause imellem.

Koden her skal ikke bruges til noget ulovligt eller andet, bare til sjov på min egen computer.

koden skal skrives i C# da jeg ikke har tiden til at sætte mig ind i andre programmer.

Jeg går udfra at det er en form for løkke der skal bruges her men er helt sat.

Håber der er en der har 5min til dette :)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
30. juli 2011 - 21:37 #1
Det er såmænd ganske simpelt, men udfordringen ligger i at det aktuelle program/ vindue skal være aktivt førend det giver mening at lave et keypress, hvis du forstår.

Men ellers...

SendKeys.Send("{F9}")

Ulovligheder er statskontrolleret og har ikke noget med Eksperten at gøre som udgangspunkt.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
30. juli 2011 - 21:38 #2
Og hvis det skal være med sekunders mellemrum

while(true)
{

SendKeys.Send("{F9}")
System.Threading.Thread.Sleep(2000);
}
Avatar billede Achchaos Nybegynder
20. august 2011 - 18:41 #3
Jeg ved ikke helt hvad du vil have...
Vil du have noget kode der bare trykker på F9 en gang hver 2.-3. sekund, i så fald er janus_007's kode rigeligt.
Men hvis du vil have en løkke der trykker på F9 hvert 2.-3. sekund og stopper når du trykker på en tast, kan du ikke bruge System.Threading.Thread.Sleep(2000); da denne funktion fryser hele programmet (med mindre du bruge multithreading).

Jeg ville istedet lave en timer som tæller en gang hvert 2./3. sekund og låse en funktion fast på dens trigger funktion (kan ikke huske præcist navn lige nu) og starte/stoppe timeren efter hvad input siger.
Avatar billede Hagg Nybegynder
12. september 2011 - 21:10 #4
fandt selv en guide på youtube :)
Avatar billede j3ppah Novice
14. september 2011 - 14:18 #5
Gidder du godt lige lade være med at lukke spørgsmål uden at smide et ordenligt svar.

Slut af med at skrive linket til videoen, og hvad det var du søgte / løsningen på det du søgte... Det andet kan folk ikke bruge til noget, når de søger i arkivet...
Avatar billede Hagg Nybegynder
14. september 2011 - 16:34 #6
jeg kan ikke huske hvilken video det var men, prøv at lave en søgning på youtube som "c sharp keypress"

og ang. det med at lukke en tråd som jeg gjorde, ja hvad skal jeg gøre. Jeg ser gang på gang at folk afslutter uden videre løsning.

og nu var dette mit første spørgsmål på dette forum, så his dig lige ned og kebaben, prøver lige at finde ud af hvordan jeg skal gøre tingende.

men nu ved jeg da hvordan en tråd skal lukkes, skal nok huske til en anden gang hvis jeg selv finder løsningen at jeg også poster den her.
Avatar billede j3ppah Novice
14. september 2011 - 20:01 #7
http://www.eksperten.dk/faq

Kunne være du lige skulle læse den en tur.

Er absolut ikke hidsig.
Dog irritere din ignorance mig grænseløst...
Avatar billede Hagg Nybegynder
14. september 2011 - 20:15 #8
tillykke du er nu et problem rigere her i livet, prøv at finde en løsning på eksperten.dk...