Avatar billede peerlarsen Praktikant
05. august 2011 - 15:11 Der er 1 løsning

Fejl hvis Outlook kører når man sender mail via vb.net

Hejsa.

Hvis jeg bruger Outlook til at sende en mail fra vb.net, f.eks. med denne kode:

      Dim oLapp As Object
        Dim oItem As Object

        oLapp = CreateObject("Outlook.application")
        oItem = oLapp.createitem(0)
        '
        With oItem
            .Subject = "Emne"
            '.SentOnBehalfOfName = Originator
            .To = "xxx@xxx.dk"
            .body = "Dette er meddelelsen"
            '.CC = CC
            .Send()
        End With
        '
        oLapp = Nothing
        oItem = Nothing

får jeg denne fejl, hvis outlook er startet:

Hentning af COM-klassefabrikken for komponenten med CLSID {0006F03A-0000-0000-C000-000000000046} mislykkedes pga. følgende fejl: 80080005.

Det virker fint, når bare ikke Outlook er staret. Er der nogen som har en løsning på dette problem?

Hilsen Peer
Avatar billede peerlarsen Praktikant
10. august 2011 - 09:16 #1
Har selv fundet ud af hvorfor. Det er fordi at mit program kører med for høje rettigheder, altså bliver startet med administrator rettigheder.

Når jeg ændrer mit program til at køre som 'asInvorker' så virker det hele perfekt.