Avatar billede suppenudel Nybegynder
06. august 2011 - 23:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gemme MovieClip instance name i variabel

Hej,

Hvordan gemmer jeg navnet på mit MovieClip i en variabel (i AS3) så jeg senere kan udføre noget ved at refere til variablen?

F.eks.

  var mcName:String = "box2_mc"
  mcName.play();

Det vil den ikke lade mig gøre, jeg får fejlen:

1061: Call to a possibly undefined method play through a reference with static type String.

Skal man gemme det som en anden datatype i stedet for String?

Venlig hilsen.
Avatar billede soelle Nybegynder
12. august 2011 - 08:12 #1
Prøv med this[mcName].play();
Avatar billede suppenudel Nybegynder
16. august 2011 - 09:49 #2
Det har jeg prøvet, det ville ikke virke, løsningen blev dette:

var obj:Object = getChildByName(mcName);
    obj.play();