Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
07. august 2011 - 09:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Intet billede på laptop skærm eller ekstern skærm

Jeg tændte min laptop og der kom intet billede på skærmen, men computeren startde op og sagde opstarts lyden, jeg tastede koden og trykkede enter og login lyden kom, så selve computeren ser ud til at fungere.

Jeg har forsøgt at tænde og slukke min bærbar flere gange, vippet skærmen i alverdens positioner, haft den skilt ad for at se om der er et løst stik, men fandt intet og det hjalp ikke.

Har før prøvet baggrunds lyset i en skærm er gået så man kan se billedet hvis man lyser direkte på skærmen med en lampe, men skærmen er helt sort.

Jeg koblede så en ekstern skærm på, men denne kan jeg ikke få noget billede på, når jeg trykker "Fn + ekstern skærm knappen"

nogen der har prøvet noget lignende eller har et rigtig godt forslag på hvad der er gået galt?

Mit bedste bud er graffikkortet der er røget eftersom der ikke kan komme billede på hverken intern/ekstern skærm. Men vil laptoppen kunne starte op i windows hvis graffikkortet er dødt...

Køre med win7 64bit på en mm vision FL92 med gf8600m
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2011 - 09:13 #1
Du har jo nok ret i at grafik kort er gået, men har du lige op til fejlen haft fejl i billedet på pc. Striber på skærm, forkerte farver osv?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2011 - 09:14 #2
Har din pc haft tendensertil at køre meget varm på det sidste?
Er det længe siden du har renset din blæser?
Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
07. august 2011 - 09:29 #3
Sidst jeg spillede civ 5, var der lidt problemer med grafikken, nogle objekter hang i billedet som en grumset skygge når man flyttede sig over kortet.

Har fået civ 5 for en måneds tid siden som jeg har spillet, der har computeren nok været på arbejde i at trække det, spillet har dog kørt fint.

Eller bliver den brugt til at arbejde i Inventor som også er et tungt program rent grafisk.

Ja det er noget tid siden, men da jeg havde den skilt ad var der ikke ophobninger af støv eller lignende i kølesystemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2011 - 09:43 #4
Man kan nogle gange genoplive grafik chippen på en bærbar. Her er en video om det: http://www.youtube.com/watch?v=JEpnqhRYGLw

Jeg har ingen erfaringer med det dog, og er chippen helt død, er det sandsynligvis en dyr reparation, da bundkortet skal udskiftes, da grafik er loddet på dette.
Avatar billede fhansen82 Mester
07. august 2011 - 10:59 #5
Er der mulighed for at sætte PC'en i dock? Ellers kunne dette prøves. Men spørgsmålet er, hvis chippen er røget, så kommer der nok ikke noget billede lige meget hvad man gør.
Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
07. august 2011 - 11:09 #6
#220661 det er da et forsøg værd, men ser noget omstændigt ud

#fhansen82 det er ikke en mulighed med denne bærbar
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2011 - 12:04 #7
Denne her har jeg ikke set før:
http://www.youtube.com/watch?v=aA8XV266eIM
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2011 - 12:31 #8
Ej heller denne:
http://www.youtube.com/watch?v=JAn_bvCAdss&feature=related
Jeg har lidt svært ved at anbefale denne her, da hele pc opvarmes meget, da den ikke kan blive af med varmen, som gør at skærmen kommer til at virke.
Man kan risikere at andet hardware tager skade af det.
Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
07. august 2011 - 15:24 #9
Er det en lodning der kan være smuttet så ved en opvarmning så "genlodder" man den dårlige lodning?

Vil forsøge mig med den første video, den anden med den lysmaskine tror jeg ikke lige jeg kan få fat i.

Nej det med at varme hele laptoppen op virker lidt voldsomt
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2011 - 15:37 #10
Nej jeg tror ikke det er lodningerne, som man ville kunne reparere med loddekolbe. Det er  selve chippen der kommer til live ved at opvarme den.
Mener jeg oså har set chippen opvarmet med en stor loddekolbe på et tidspunkt, men kan ikke lige huske hvor det var. Loddekolben har den fordel at den centrerer varmen, hvor brænderen smider mere ud til siden, og at det er derfor man skal isolere mod dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2011 - 15:37 #11
oså = også
Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
06. december 2011 - 14:13 #12
Bærbaren er vidst bare død