Avatar billede nemlig Professor
10. august 2011 - 11:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

NEMID til signering af dokument - kan det køre på alm. webhotel

Hejsa.
Jeg har et bookingsystem, som ifm. en udlejning, danner en lejekontrakt. Lejekontrakten skal lejer udskrive, underskrive og returnere.
Det vil være meget nemmere for lejer, hvis lejer blot kunne signere lejekontrakten med NEMID.

NEMID tilbyder denne service, men jeg er usikker om det overhovedet er muligt, når bookingsystemet ligger på webhoteller som one.com eller surftown.dk. Iflg. NEMID kræver de ikke, at der anvendes SSL-løsning.

Nogen der har erfaring og kan bidrage med lidt info om krav til webhotellet og om der er andre udfordringer, jeg skal være opmærksom på?
Avatar billede skjoldby Nybegynder
10. august 2011 - 12:29 #1
Hejsa.
Dan ID har lavet en god oversigt over hvad der skal til her:
https://www.nets-danid.dk/produkter/for_tjenesteudbydere/nemid_tjenesteudbyder/nemid_tjenesteudbyder_support/

Mvh
Skjoldby
Avatar billede nemlig Professor
10. august 2011 - 12:42 #2
Tak for input. Men jeg har i forvejen været disse sider igennem + flere PDF-dokumenter, som har fået tilsendt af Nets.
Jeg synes ikke, at de giver svar på, om det er muligt at anvende NEMID på et site, der ligger på et af de billege webhoteller.
Bl.a. står der noget om IP-nummer, som NETID skal kommunikere med, men hvordan skal det lige lade sig gøre på et webhotel, der har sit eget IP, men en masse sites.
Og der kan givet vis være en del andre udfordringer.....
Avatar billede olebole Juniormester
10. august 2011 - 23:27 #3
<ole>

WHAT ...?!! ... skjoldby ...!?!!??!!! Howdy, Kid! Det er godt nok længe siden. Godt at 'se' dig. Håber, du har det godt  *o)

Undskyld, nemlig - men skjoldby er blandt E's første brugere - og en legendarisk en af slagsen. Han udgjorde sammen med jumper og erikjacobsen det ubestridelige 'aristokrati' i frontend kategorierne (fordel selv titlerne 'konge', 'kronprins' og 'prins' - hehe).

Et glædeligt gensyn - som at møde en legekammerat fra barndommen - der måtte resultere i et helt off-topic udbrud. Undskyld mit spam  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede nemlig Professor
11. november 2011 - 08:24 #4
Lukketid..... En løsning med almindeligt webhotel var slet ikke så simpelt. Nets endte med at henvise mig til én af deres samarbejdspartnere, og så var der tale om et større 2-cifret tusinde-beløb.
Avatar billede nemlig Professor
11. november 2011 - 08:24 #5
Lukkes
Avatar billede nemlig Professor
11. november 2011 - 08:26 #6
Lukkes...