Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
11. august 2011 - 11:21 Der er 5 kommentarer

Specialtegn i Hyperlink via formular

Dette er en fortsættelse af tidligere tråd fra mig.

Jeg har en problem med en form, hvori jeg ønsker at åbne en specifik webside, som står i et felt i formularen.
Den skal åbne en .asp side, hvori jeg selvfølgelig har nogle parametre. Stien kan eks. se således ud: www.123.dk/test.asp?personid=1&beginvenhedid=16

Så snart der kommer specialtegn ind i mit link, fejler Access med at "Internetstedet meddeler at det ønskede emne ikke blev fundet (HTTP 1.0 404).

Jeg har prøvet med funktionerne "FollowHyperlink" og "GoHyperlink", men kan ikke få dem til at fungere. Nogle der kan hjælpe ?
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2011 - 12:37 #1
Jeg erindrer også problemmer med hyperlink - når man rettede i dem skulle man gøre noget specielt og pludselig virkede de ikke.

En anden løsning er at anvende tekstfelter og helt undlade at lade access tage sig af åbning af webside - men dog kaste opgaven videre til 'noget i windows'

'ref' er et tekstkontrolelement - det er gåseøjne der anvendes - indholdet i ref er med foranstillet http://

Private Sub ref_DblClick(Cancel As Integer)
        Shell "cmd /c start """" """ & ref & """"
End Sub
Avatar billede hnteknik Novice
11. august 2011 - 13:13 #2
Lars,

en umiddelbar løsning, som jeg beskrev i starten er, at

1) lav et tekstfelt, som læser indholdet af et linkfelt fra en tabel

2) klik på linket og det åbner korrekt.

brug knappen til at rette og oprette linket.

Koden er vist i dit tidligere spg.

jeg har en lilleprøve db, som viser link funktionen virke
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
11. august 2011 - 13:47 #3
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med den "editering".
Jeg har hele linket i min forespørgsel, som er datakilde til formularen. Jeg har altså allerede det fulde link i et felt i formularen
Avatar billede hnteknik Novice
11. august 2011 - 14:55 #4
jeg har det hentet fra et felt i en tabel, så jeg kan rettet det.
Hvis du laver det fast inde i tekst feltet skulle det også virke
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
11. august 2011 - 15:02 #5
Ja okay, for selve feltet er låst, da det er sammensat ud fra nogle stamdata, og så de ID'er ud fra det valg man har lavet i databasen. Det er så her den fejler. I mit tilfælde "bygger" jeg jo ikke linket, men har det hele tiden i en boks