Avatar billede jnoval Nybegynder
12. august 2011 - 08:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Omdøb og flytte filer med script

Jeg har en mængde filer som jeg dagligt skal omdøbe. Det er lidt surt at skulle gøre det manuelt, så jeg har prøvet at lave et script. Men kan ikke rigtigt få hul på det. Jeg håb er der her er nogen som vil hjælpe mig.
Filerne hedder:
1234567_main_00_07_production.pdf
Forklaring:
xxxxxxx_main_rr_vv_ssss.pdf
Xxxxxxx=nummer som kan være forskellige antal karakterer og kan indholder specialtegn som .,-_
rr= revision
vv= version
ssss= status

Efter omdøbning skal file navnet være
xxxxxxx~rr.pdf
Filerne skal flyttes til mappe som skal hedde det samme som ssss.

Det kan være et .vbs eller et .bat script og skal kunne køre på windows 2003 og gerne på windows 2008.

Jeg har gjort det med excel, men det kan ikke bruges som script der er scheduled til at kører hver dag.
I excel søgte jeg efter tekst _main_ og brugt det som splitter.
Avatar billede magic-mouse Novice
12. august 2011 - 10:42 #1
Skala scriptet selv kører hvert interval eller har du noget til at aktivere det?
Avatar billede jnoval Nybegynder
12. august 2011 - 12:27 #2
Jeg aktivere det via windows schedule task. Så det skal ikke være en del at scriptet.
Avatar billede MSI-AOC Nybegynder
13. august 2011 - 01:14 #3
Hej jnoval

Har skriblet denne stump sammen til dig:

http://pastie.org/private/8jykh5qwadqnyf2rhv6g

Har testet, og det fungerer. Det eneste du skal huske, er at ændre stien til mappen med filerne i linie 2 (UDEN "\" til sidst efter mappenavnet)
Avatar billede jnoval Nybegynder
13. august 2011 - 09:51 #4
Mange tak :-)
Jeg tester det på mandag
Avatar billede jnoval Nybegynder
15. august 2011 - 09:21 #5
Jeg får fejl:
Line: 8
Char: 2
Error: Invalid procedure call or argument: 'Mid'
Code: 800A0005
Source: Microsoft VBScript runtime error

Jeg har prøvet i windows 2003 og i windows 7.
Avatar billede jnoval Nybegynder
15. august 2011 - 09:50 #6
Beklager Det var vist min egen fejl. Søge streng skal være -main- og  ikke _main_.
Avatar billede jnoval Nybegynder
15. august 2011 - 13:01 #7
Jeg har rettet det til. Mange tak for hjælpen