Avatar billede natsortsort Nybegynder
14. august 2011 - 09:00 Der er 9 kommentarer

Valg af Linux Server distrubution

Hej,
Jeg har netop opsat en Linux Ubuntu 11.04 VPS hos Rackspace.
Troede egentlig det hele kørte smurt, men der var naturligvis en række fejl i deres Image. Og selvom serveren er oppe at køre er der stadig nogle småting der driller. Og jeg kan ikke få ISP manager installeret endnu,
Jeg kom til at tænke på om Ubuntu 11.04 måske er et dårligt valg til en webserver.

Er der nogen som jeg kan hjælpe mig med nogle gode råd til:1

1. Hvilken Linux distribution ville være at foretrække til en webserver der skal have tilknyttet en række virtuelle hosts.

Skal kunne installere ISP Manager nemt
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. august 2011 - 10:13 #1
Jeg er ikke den store linux mand, men ubuntu er bestemt nok det nemmeste jeg har været omkring, med hensyn til linux distributioner.

Og med hensyn til ispmanager, har du forsøgt:

http://www.vps.net/forum/topic/2598-how-to-install-ispmanager-on-ubuntu-1004/
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
14. august 2011 - 11:37 #2
vil anbefale kun at køre LTS versioner af ubuntu..
(der der kan forkomme små' bugs i de nyeste versioner)

den nyeste lts er: 10.04
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
14. august 2011 - 11:38 #3
ps, går self udfra du bruger server versionen af ubuntu.. :)
Avatar billede janomel Nybegynder
14. august 2011 - 14:58 #4
Kender ik lige ISPmanager, har kun prøvet ISPconfig 2/3 dog ik billig modulet.

Så der blev jo lidt nyt at kigge på der :) og tak for det :)

Men hvad ligger du i "nemt" for der ligger jo en vejledning på deres side
http://ispsystem.com/en/software/ispmanager/download
Avatar billede arne_v Ekspert
14. august 2011 - 15:02 #5
Jeg ville nok satse paa en mere almindelig server distro.

Centos, Debian etc..

Ubuntu server er ikke saa udbredt.
Avatar billede janomel Nybegynder
14. august 2011 - 15:16 #6
Der er jo heldigvis en del, at tage af, alt efter hvad man lyster :) sågar, en "jeg ønsker bare at have en webserver og tag hvad jeg kan få" hurtigt distro" så som sme server :)

Men så er der lige den med ISP manager,, Hvor natsortsort lige skal finde uda af, hvilken ting den fejler med.

For der er ret ens agtigt, for alle bruger af distro,,Spørgsmålet " Dette her virker ik, hvordan googler jeg mig frem til svaret?. "
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
14. august 2011 - 18:26 #7
#6

Læs lige din kommentar igennem.. ;P

det er ren volapyk ;)
Avatar billede janomel Nybegynder
14. august 2011 - 19:38 #8
Nu ik mere end, at ubuntu er vel nok et ok valg eller hvad er det som han ønsker mere præcist.

Hvad er det som driller?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2011 - 23:30 #9
natsortsort ??