Avatar billede suppenudel Nybegynder
16. august 2011 - 09:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Disable cache i IE 9

Hej,

Er der en måde jeg kan disable cache'en i IE9? Hver gang jeg ændrer noget på et website og skal teste, er jeg nødt til at lukke helt ned, og nogle gange gå ind og slette browserdata helt før den opdaterer.

Jeg tænker ikke på indsættelse af META-tags i koden, men der må være et sted man kan vinge af i selve browseren.

:-)

Mvh.
16. august 2011 - 10:22 #1
Generelt:

IE: [Ctrl] [F5] vil ALTID hente siden UDEN at bruge evt. [cache] ...

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---
Avatar billede suppenudel Nybegynder
16. august 2011 - 10:28 #2
Hej karise_larry, det er underligt, for Ctrl+F5 vil i nogle tilfælde heller ikke virke. Det er især når der er noget Flash på en side som er ændret og uploadet påny. Kan det være serveren der har en cache? - Men Chrome og Firefox viser det jo rigtig nok :-S

Jeg prøver lige funktionen der i Internetindstillinger og ser om det hjælper lidt på det .
Avatar billede suppenudel Nybegynder
17. august 2011 - 09:11 #3
Hmm.. min IE er godt nok glad for at beholde sin cache, ikke den helt optimale browser at teste i under udvikling.

karise_larry, du må gerne smide et svar.
23. august 2011 - 17:11 #4
Avatar billede suppenudel Nybegynder
16. september 2011 - 09:46 #5
Takker Karise.