Avatar billede suppenudel Nybegynder
17. august 2011 - 09:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indsætte billede som sidehoved/baggrund

Hej,

Jeg har et Excel-ark i A4 hvor jeg gerne vil indsætte et stykke
grafik som brevhoved i højre top. Grafikken skal gå helt til kant, i både top- og sidemargin og samtidig lægge sig bagved celler osv. og uden at have indflydelse på deres placering.

Hvordan gør jeg det nemmest?

Synes ikke det er ligeså logisk som i Word.

Mvh.
Avatar billede natkatten Mester
17. august 2011 - 10:32 #1
Jeg vil gøre dette ved at gå ind i Udskrivning -> Sideopsætning -> Sidehoved/sidefod -> Sidehoved -> Indsæt billede og så foretage tilpasningen mht. størrelse her.

Og du har ret i, at det er lettere at lave i Word!

Hvilken version af Excel benytter du?
Avatar billede suppenudel Nybegynder
17. august 2011 - 11:40 #2
Hej,

Jeg kan godt få billedet ind via sidehoved og sidefod,
det er mere et problen at tilpasse billedet i størrelse og
få det justeret til at gå helt til kant.

- Jeg bruger Office 2007.
Avatar billede natkatten Mester
17. august 2011 - 12:12 #3
Har du ændret margener i Sidehoved og Højre til 0? Samt skaleret billedet/grafikken til den størrelse, som du mener er passende? Vedr. dette sidste så bemærk, at du skal placere markøren i redigeringsboksen (Højre sektion i dit tilfælde) før du kan foretage skaleringen.
Avatar billede suppenudel Nybegynder
17. august 2011 - 12:56 #4
Hej - det hjalp! Nu ser det fint ud mht. til marginer, hvis jeg altså danner en PDF af arket og derefter udskriver. Men det er tilstrækkeligt.

Læg et svar :-)
Avatar billede natkatten Mester
17. august 2011 - 16:10 #5
Hermed et svar.

/natkatten
Avatar billede suppenudel Nybegynder
16. september 2011 - 09:47 #6
Tak Natmis.