Avatar billede kendanmark Praktikant
22. august 2011 - 09:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kommer jeg videre? Mit MB vil ikke boote op......

Hej alle,

Jeg kæmper med min søns computer som jeg ikke kan få liv i (den HAR kørt inden sommerferien).

PCén består at et Asus M4A89GTD Pro usb3 mb med SATA HD på 500 GB samt 8 GB DDR3 RAM, og ATX 600W strømforsyning. Kører Windows 7 64Bit.

I forbindelse med at den gik i stykker var begge RAM moduler blevet pillet ud. Det var derfor første fejlkilde jeg kiggede på. Men nye RAM klodser hjalp ikke!

Når jeg forsøger at boot den op bipper MBét med 1 lang og to korte toner, hvilket skulle betyde ingen RAM. Begge RAM klodser er forsøgt skiftet - uden held.

Der kommer ikke liv på skærmen overhovedet! (Bruger skærmudgang på MB)
Har forsøgt reset af BIOS via pin på MB. Men kan slet ikke komme ind i BIOS / intet på skærm.

Hvad gør jeg? Nyt MB?
Avatar billede Spench88 Nybegynder
22. august 2011 - 09:52 #1
nu siger du du bruger skærmudgang på mb. har du et andet skærmkort i da? hvis ja så prøv at tage det ud. da det deaktivere dit onboard skærmudgang
Avatar billede kendanmark Praktikant
22. august 2011 - 10:15 #2
Normalt har vi et andet kort i, men det er taget ud. Alle øvrige kort er også taget ud.....
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2011 - 10:17 #3
prøv aller først det simple

tag batteriet ud på bundkortet i et par minutter

husk at røre en jordbunden radiator først (statisk elektricitet)

sæt batteri i igen og star den op og gå i bios og save

det er ikke utænkeligt den husker noget forkert
husk at se efter sidste nye bios til den

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2011 - 10:18 #4
har du prøver sorry
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2011 - 10:19 #5
http://www.computerhope.com/beep.htm

graffikkort som forslået
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2011 - 10:39 #6
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2011 - 17:31 #7
#5 Enig.
Jeg tror også på det er grafik kortet der laver ballade.

Har selv en pc der kommer med samme kode under opstart, men den kan godt køre efter jeg ominstallerede XP. Inden ominstallation fik jeg blue screen når jeg gik på nettet. Almindelig grafik i spil kunne den godt.
Avatar billede kendanmark Praktikant
06. september 2011 - 06:59 #8
Jeg har prøvet at tage batteriet ud, og når jeg starter op får jeg ikke de tre bip, men jeg får heller ikke noget som helst vist på skærmen.....

Jeg har købt nye rá klodser til mb hvilket ikke giver en forskel heller

Jeg har efterhånden taget alt fra (hd, dvd drev etc) uden forskel
Avatar billede kendanmark Praktikant
04. november 2011 - 22:46 #9
Fik det ikke løst. Sender MB retur.