Avatar billede Athome Nybegynder
29. august 2011 - 19:46 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Gem video på computer

Hej,

Jeg er medlem hos powerprinssen, hvor vi får nogle af hendes ting på video og mp3, så vi har mulighed for at gemme dem evt på vores mp3 afspiller.

Mit spørgsmål lyder hvordan henter jeg dette ned, det er noget der hedder provector til videoen og podhandler.dk til mp3, og jeg vil helst have mp3'en over på min ipod nano mp4??? og så videoen på min computer. Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg kan gemme det???
Avatar billede pstidsen Novice
29. august 2011 - 19:50 #1
Har du ikke lige et link til det du skal downloade?
29. august 2011 - 19:59 #2
Og under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Athome Nybegynder
29. august 2011 - 20:00 #3
nej hun har bare sat det sådan at man kan lytte til det, men hun skriver man godt må hente det til sin mp3 men jeg kan ikke regne ud hvordan man gør. Findes der ikke sådan et program der kan klare sådan noget???
Avatar billede pstidsen Novice
29. august 2011 - 20:01 #4
Igen link?
Avatar billede Athome Nybegynder
29. august 2011 - 20:36 #5
altså hvis du mener med med link det er der jeg går ind og henter den så jo så er der selvfølgelig et!!

Win7
Avatar billede pstidsen Novice
29. august 2011 - 20:41 #6
Jeg mener du skal skrive linket her. Det vil gøre det ret meget nemmer :)
Avatar billede Athome Nybegynder
29. august 2011 - 20:55 #7
aha, så god jeg er:-p

Her er en video, som hun har der er gratis for alle

http://www.provector.dk/showsingle.asp?epid=14023&iid=98

og mp3

http://powerprinsesse.podhandle.dk/filmoptagelse870.mov.mp3

Jeg håber jeg må det her, men de ligger som gratis dem her. og det er Lone "powerprinsse" Rasmussen.
Avatar billede pstidsen Novice
30. august 2011 - 16:40 #8
Den nederste (.mp3) er nem. Du skal blot trykke på filer+Gem som. Om det PRÆCIS er sådan DU skal gøre med DIN browser er lidt uvist, men sandsynligvis. Jeg arbejder lige på det med videoer.
Avatar billede pstidsen Novice
30. august 2011 - 17:04 #9
Med hensyn til videoer er det bare at google. Der findes et hav af programmmer som kan hjælpe dig :)
Avatar billede Vandreren Novice
30. august 2011 - 18:57 #10
Du kan finde links til mp4-filerne direkte i siden kildetekst. Der er ikke gjort noget for at skjule de direkte links.
Avatar billede Athome Nybegynder
30. august 2011 - 23:24 #11
Hmm hvis det var så simpelt pstidsen, så havde jeg gjort det. Jeg har åbenbart ikke en browser der kan klare gem som funktionen ved den slags mp3 og ang. video jeg har et program men det kræver jeg kan gemme tingene og det kan jeg ikke, for det var det jeg troede jeg kunne. hmm

Vandreren: aner overhovedet ikke hvad du snakker om?????
Avatar billede pstidsen Novice
31. august 2011 - 17:50 #12
Hvilken browser bruger du???

Alle sider har en kildekode. Den her sides kildekode ser sådan her ud: http://pastebin.com/0JwPQqxB . I kildekoden inde på powerprinsenssen ligger linksne i kildekoden (ifølge Vandreren) og dermed lige til at downloade ligesom .mp3 filerne (med den rigtige browser). Nu har jeg lige ledt efter linksne, og jeg kan ikke finde dem, men det kan være Vandreren kan hjælpe dig...
Avatar billede Vandreren Novice
04. september 2011 - 18:26 #13
I #10 brugte jeg ordet "kildetekst". Heldigvis har pstidsen været opmærksom nok til at korrigere min fejl. Naturligvis mente jeg kildekode; "kildetekst" er et filologisk begreb.

Athome, vi har svært ved at hjælpe dig yderligere, når vi ikke ved hvilken browser du anvender.

For eksempel er det meget nemt at finde direkte, uskjulte links til mediefiler vha. Firefox med AdBlock Plus; de links vil simpelt hen figurere på listen over blokerbare elementer. Dermed er man fri for at gennemsøge sidens kildekode.

pstidsen, du kan hurtigt finde links til mediefiler i dit pastebin-indlæg. Bare søg på .mp3 - og tilsvarende med .mp4 i kildekoden til sider med links til mp4-filer.

Hvad gør man så med et direkte link til en mp4-fil? Der er flere muligheder:

Indsæt det i en download manager.

Indsæt det i adressefeltet på en browser, som er indstillet til at gemme mp4-filer i stedet for at forsøge at åbne/afspille dem.

Oprette en html-fil, indsætte linket der, åbne html-filen i en browser, højreklikke på linket og vælge "Gem som...".

Endelig findes der også AddOns til bl.a. Firefox, der tilbyder at downloade mediefiler, når linksene i kildekoden er direkte tilgængelige.

Kort sagt, der er mange muligheder.
Avatar billede pstidsen Novice
04. september 2011 - 18:46 #14
En mulighed mere (nok den nemmeste, hvis man har en ordentlig browser. Dvs. IKKE Internet Explorer), til hvad man gør når man har et direkte link til en mp3 eller mp4 fil:

Skriv det i browseren adresselinje. I menuen i browser vælges "Gem som..." (forskelligt hvor "Gem som..." er, afhængig af browser)
Avatar billede Athome Nybegynder
05. september 2011 - 15:25 #15
Troede jeg havde skrevet hvilken browser jeg havde, men kan se det måske står ret meget mellem linjerne, jeg har internet explore, og kunne dog ikke gøre som pstidsen sagde jeg skulle.

Og jeg skal have det skåret ud i pap, for jeg kan godt læse hvad der står, men forstå det, er en helt anden sag.

Jeg havde nok håbet på et program, hvor jeg ikke behøvede at skulle gøre for meget, men kan ikke selv finde noget program på nettet.
Avatar billede pstidsen Novice
05. september 2011 - 17:20 #16
Du SKAL i hvert fald have en ordentlig browser. Download Google Chrome herfra: http://www.google.com/chrome/thankyou.html?hl=da&oneclickinstalled= Tryk på "klikke her".

Nu kan du (næsten) downloade filerne. Hvis du har det direkte link f.eks. http://powerprinsesse.podhandle.dk/filmoptagelse870.mov.mp3 så er det bare at kopiere det ind i Google Chromes adressebar, trykke enter, så trykke på svensknøglen oppe i højre hjørne og trykke "Gem side som".

Hvis du ikke selv kan finde de direkte links til videoerne, så må du lige smide et link til en side hvor der er en film, du gerne vil have. Altså ikke det direkte link.

Håber du forstår :)
Avatar billede Athome Nybegynder
05. september 2011 - 18:08 #17
Hurra!!!!

Pstidsen jeg skylder dig et kæmpe kys på kinden. Det ser bestemt ud til det nu er lykkes mig at hente den ned. Tusinde tak for hjælpen :-D Gør du lige så jeg kan give dig point?
Avatar billede pstidsen Novice
05. september 2011 - 21:51 #18
HUSK også at give Vandreren points!!! Det var også ham der ledte mig på sporet. Jeg skar det blot ud i pap for dig :D
Avatar billede pstidsen Novice
05. september 2011 - 21:53 #19
her kom svaret :)
Avatar billede Vandreren Novice
05. september 2011 - 22:02 #20
Og et svar fra mig.

Godt at du fandt ud af det, Athome. God fornøjelse med Powerprinsessens filer på din egen harddisk.
Avatar billede Athome Nybegynder
05. september 2011 - 22:57 #21
Tak til vandreren :-) Og tak for at skære det ud :-)