Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2011 - 13:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg bruge denne router

Hej eksperter..

Jeg har en router (UDEN installations CD'en) som, jeg gerne vil have tilsluttet til mit trådløse netværk.

Routeren hedder: D-LINK - Model: DIR-300

Jeg har hørt fra andre at, man SKAL have installations CD'en ellers kan man ikke sætte en router op. Og andre siger at, man ikke nødvendigvis behøver denne installations CD til det, men det kan os gøres uden den CD.

Men hvordan man gør ved jeg ikke noget om.

Er der nogle der har en løsning til dette.?
Avatar billede wappa Nybegynder
31. august 2011 - 13:21 #1
Her en en guide fra D-LINK hjemmeside step by step meget nemt og på forståligt.

ftp://ftp.dlink.se/Products/FAQ/DIR-xxx-How_do_I_setup_the_router_without_the_CD_dk.pdf
Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2011 - 13:33 #2
Hej wappa, det link du har kommet med passer det netop til denne model jeg har beskrevet.?

Eller passer den generelt til alle D-LINK's router.?
Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2011 - 13:37 #3
Grunden til jeg spørger ad er at jeg har læst i starten den kan tage disse her model nr. DIR-615/635/655/825/855

Men jeg kan ikke se at, den router jeg har som, er denne her:
D-LINK - Model: DIR-300

Står nogle steder i manualen.
Avatar billede wappa Nybegynder
31. august 2011 - 23:15 #4
kan rolig bruge denne guide selv om din router ikke er med
Avatar billede pillpopper Nybegynder
01. september 2011 - 16:17 #5
Hej, Jeg har efter at have læst denne guide prøvet flere gange at, logge/komme ind på min trådløse router ved at, indtaste IP-adressen der står bag på routerens i min browser som, man normalt skal for at, kunne logge ind på ens router.

Men jeg kan ikke komme ind i routerens så jeg kan opsætte den da, siden ikke kommer frem hvor jeg kan skrive adgangskoden.

Men i stedet for så kommer der et browser vindue frem som, ser ud som, om der ikke er nogen Internet forbindelse.

(Det den skriver er det her nede under)!

Denne webside er ikke tilgængelig

Forbindelsen til 192.168.0.1 blev afbrudt.

Her er nogle forslag:

Genindlæs denne webside senere.

Kontroller din internetforbindelse. Genstart alle routere,
modemmer eller andre netværksenheder, som du bruger.

Tilføj Google Chrome som et tilladt program i indstillingerne for din firewall eller antivirussoftware. Hvis det allerede er et tilladt program, skal du prøve at slette det fra listen over tilladte programmer og tilføje det igen.

Hvis du bruger en proxyserver, skal du kontrollere dine proxyindstillinger eller kontakte din netværksadministrator for at sikre, at proxyserveren virker.

Hvis du ikke mener, at du skal bruge en proxyserver, kan du justere dine proxyindstillinger: Gå til skruenøglemenuen > Valgmuligheder > Avancerede valgmuligheder > Skift indstillinger for proxy... > LAN-indstillinger og fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet "Brug en proxy-server til LAN".

Fejl 101 (net::ERR_CONNECTION_RESET): Forbindelsen blev nulstillet. [slut]

Jeg har prøvet ca. 20 gange med samme resultat. Ingen adgang til routeren.

Jeg kan godt se mit trådløse router på netværket. Og jeg kan os godt oprette forbindelse til internettet igennem min 2. Pc.

Og det ser mærkeligt nok ud som, om jeg er på nettet i form af de 2 små PC ikoner der er i højre side af bundlinjen er tændt.

Delvist, i den forstand at, den står som, usikkert netværk + der er den gule trekant der viser en form for advarelse om noget er galt)! Men hvordan jeg kan rette det ved jeg ikke noget om.

Har du/I nogle gode råd til hvordan jeg kommer ind i min router.??
Avatar billede pillpopper Nybegynder
01. september 2011 - 19:00 #6
Er der slet ikke nogle her på Eksperten der ved hvordan jeg løser det her problem ?
Avatar billede wappa Nybegynder
01. september 2011 - 23:21 #7
om bag på kan du reset router så den bliver som fabriks ny så burde du kunne komme ind på routeren
Avatar billede pillpopper Nybegynder
02. september 2011 - 12:04 #8
Jeg har resetrouteren flere gange i 15sekunder.

Og det hjælper ikke.

Har os flere gange postet ip-adressn oppe i browseren men vil stadigvæk ikke komme frem. (jeg ved at alle informationer om routeren står bag på.

Så hvad gør jeg så for at komme ind da der må være en anden mulighed.?? jeg er ved at få spat af det her for jeg skal KUN ind i routeren så jeg kan starte med at sætte den op.

Nogle forslag ALLE er velkommende.
Avatar billede wappa Nybegynder
02. september 2011 - 12:48 #9
15 sek er for lidt du skal holde den inde mellem 30 - 1 min før den er resetet.
Har selv 2 d-link og har haft bøvl med min router (dir-615 og dir-685) supporten mig anbefalede mellem 30 - 1 min
Avatar billede pillpopper Nybegynder
02. september 2011 - 13:21 #10
okay jeg prøver lige igen altså flere gange for at se om det virker..

Kender du ikke det man kan få spat af at sidde og rode med det samme uden resultat fordi L..... ikke vil som, den/det skal gøre :)

Det punkt er jeg nået til. :-)
Avatar billede wappa Nybegynder
02. september 2011 - 15:20 #11
jo har prøvet efterhånden nogen gang, og man kan ikke se skov for bare træer :-)