Avatar billede Martin-Vinstrup Nybegynder
04. september 2011 - 19:08 Der er 17 kommentarer

Ledningsføring

Nogle der kan fortælle mig, hvilke kabler der skal i hvad - hvis i ser på dette billede: http://supply.se/files/manual/Manual_GU0064_GU0069.pdf

dåse med 2 afbryder.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. september 2011 - 19:17 #1
... det bliver 'spændende' om <Martin-Vinstrup> så vender tilbage hertil *S* ?

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede webweaver Praktikant
04. september 2011 - 20:33 #2
Kommer an på hvad du skal bruge af funktion? Tænd/sluk af en lampe fx eller? Hvad har du af kabler?
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2011 - 22:20 #3
Enig med stigers.
04. september 2011 - 22:41 #4
... det bliver 'spændende' om <Martin-Vinstrup> så vender tilbage hertil *S* ?
Avatar billede Martin-Vinstrup Nybegynder
05. september 2011 - 07:51 #5
Det skal være en tænd/sluk af 2 lamper
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. september 2011 - 09:14 #6
Det ligner umiddelbart en dobbelt korrespondance - er det det den skal bruges til? - altså man med en tilsvarende afbryder i den anden ende af lokalet/gangen kan tænde slukke på samme måde... - i så fald skal du nok have nogen der forstår sig på installationen, til at lave det.

Men skal den bruges som almindelig kronetænding (tænd/sluk af to lamper), skal du have fase til L1 og L2, mens du skal have ledningerne til lamperne på hhv. X1 og X2 (kun den ene - den anden X1 og X2 skal være tom).
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. september 2011 - 09:16 #7
Ovenstående gælder iøvrigt KUN hvis vi snakker et helt normalt husnet. Har der været folk på der har hjemmefusket, ser situationen muligvis anderledes ud.

Generelt gælder det, at hvis du er i tvivl, skal du ikke selv lave det.
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2011 - 13:49 #8
Det undrer mig, at når nogen prøver at opretholde en vis standart her på Eksperten #1 så er der straks nogen som undergraver det.
Man skulle dog tro, at vi alle var bedst tjent med et rimeligt respons fra spørgerne, hvilket der jo også opfordres til i reglerne.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. september 2011 - 14:01 #9
Vedr. #1

Undskyld mig, men hvor HELVEDE går det galt der? INTET af det der står er noget jeg har skrevet, og så undrer jeg mig over hvorfor Karises #4 er sat ind i stedet???
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. september 2011 - 14:01 #10
Ja undskyld mit ordbrug, men Coadmin tolker vist reglerne rimeligt frit...
Avatar billede webweaver Praktikant
05. september 2011 - 15:03 #11
Det undrer mig nu også. Synes ikke der var noget i vejen med john_stigers indlæg på nogen måde, og jeg synes også, at det er helt fint at gøre folk opmærksomme på, at De har point ude.

Det er desværre nødvendigt nogle gange ...
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2011 - 15:47 #12
john_stigers
Jeg er forvirret over #9. Derfor er det vigtigt for mig, at sikre, at min kommentar i #8 forstås, som den er ment.
Jeg mener, at det er dig som i #1 forsøger at holde en vis standart, og det støtter jeg fuld ud:)
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2011 - 15:54 #13
Undskyld mig! Jeg havde ikke set at #1 var blevet ændret af en CoAdmin, som der, efter min mening, har bortcencureret uden rimelig grundlag.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. september 2011 - 16:09 #14
#12+#13
jeg er med på hvad der menes :)
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2011 - 16:28 #15
Godt:)
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2011 - 11:01 #16
Til CoAdmin
Jeg synes du anstændigvis bør forklare dine dispositioner vedrørende john_stigers #1.
Hvorfor har du censureret indlæget, og hvorfor har du lagt karise_larry´s indlæg i stedet?
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2011 - 12:48 #17
Jeg har lige set på bare de sidste 40 spørgsmål, jeg har deltaget i. Der er ikke mindre end 25 åbne spørgsmål, når man ikke tager de sidste 2 nye med. Det er alt for mange, og når det nu viser sig, at CoAdmin både er uanstændig og inkompetent (#4 i #1) så gider jeg sgu ikke være på Eksperten mere. Jeg lukker min konto:(