Avatar billede Jan Vittrup Nybegynder
08. september 2011 - 17:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

C# bøger

Hej derude.

Jeg ved der er flere der har spurgt til begynder bøger til C#, men det lader til at mange af dem er i console programmering i stil med "Hello World"?
-ikke der er noget galt i det, men hvor man så går over i applikations opbygning.

Findes der virkelig ikke bøger til C# i stil med f.eks Microsoft Access bøger, med kode eksempler til brug i opbygning af applikationer, og derfor forskellige cases, for at give forskellige indgangsvinkler?

Kender I til sådanne bøger?

Her tænker jeg ikke på en lommeregner, eller picture viewer, men måske noget andet.

På forhånd tak

Jan Nielsen
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2011 - 18:06 #1
De fleste C# boeger starter med console og gaar saa videre GUI win forms og WPF).

Console apps er nemmere at starte med, saa de fleste anser det for en fordel at laere C# sproget via nogle simple console apps inden man kaster sig ud i GUI.

Er du stoedt paa en bog som ikke gaar videre med GUI?
Avatar billede Jan Vittrup Nybegynder
08. september 2011 - 23:27 #2
Hej Arne.

Tak for respons.

Jeg har bladret i "C# for dummies visual studio 2008, som jeg troede var en GUI lære bog, men det ser også ud til at være consol sprog eller stykker af kode.

Jeg har også set i "Visual C# 2005 in 24 hours" Hvor der er en Picture viewer.
Så det ender med ganske lidt GUI

Men måske jeg er for utålmodig eller skal bare indse, at det er sådan det starter.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2011 - 23:39 #3
Jeg kender ikke boegerne.

Men min forventning til en C# bog for begyndere vil vaere:

50 sider med baggrund og Visual Studio
200 sider med selve sproget - og consol app eksempler er simpelthen kortere og dermed nemmere at overskue
750 sider med diverse basal .NET framework klasser:
  100 sider collections (stadig med comsole)
  100 sider XML (stadig med console)
  150 sider win forms (GUI)
  150 sider WPF (GUI)
  250 sider ASP.NET (som vel ogsaa kan kaldes GUI)
ialt 1000 sider.

Proev og check indholsfortegnelsen om ikke der kommer win forms og/eller WPF senere.
Avatar billede Jan Vittrup Nybegynder
09. september 2011 - 00:11 #4
Ok, det er noget af en omgang,

Kender du en begynderbog med det indhold?

Kan den købes i en fysisk butik eller er det Nettet?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. september 2011 - 00:39 #5
Jeg kender ikke nogen boeger personligt.

Proev og soeg paa:
  beginning C#
paa Amazon og laes reviews.
Avatar billede Jan Vittrup Nybegynder
10. september 2011 - 19:03 #6
Ok, Jeg søger videre, du skal have mange tak for dit råd og input.

Skriv lige et svar.

Mvh

Jan
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2011 - 20:03 #7
svar
Avatar billede Spliids Nybegynder
12. september 2011 - 01:05 #8
En helt klart genial bog om ASP.Net 4.0 samt C# er:

Bogen om ASP.Net 4.0 Webforms af Michell CronBerg
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2011 - 01:11 #9
Det er jo et noget mere specialiseret emne end C#.