Avatar billede morkaj Nybegynder
14. september 2011 - 08:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Etablering af netværk

Hejsa
Jeg er kommer lidt på en opgave jeg ikke helt kan greje.

Sagen er at jeg jeg skal have lavet et net.

Der er en DC omfattende 15 klienter
Der er herudover 10 brugere der ikke er medlemmer af domæne, de knalder på via dhcp styret af server.

HW p.t.
D-link DIR655 (har en DRS-100NUnified Services Router stående men den er ikke sat op endnu)
3 DGS 1024D Umanaged switche.
2 Accespoints Dlink DAP 1360

Som det er p.t. synes jeg det kører ringe, klienterne uden om domænet oplever udfald, der sker ofte fejl hvor jeg er nødt til at genstarte routeren.

Ville gerne have det således at Domænet og de løse bruger i højere grad adskilles, der skal være en guestzone (virker ikke p.t.) og problemerne med de løse brugeres udfald skal mindskes.

Så lang historie kort, hvad skal jeg købe, hvilken vej skal jeg vælge?

MVH
Morten
14. september 2011 - 09:58 #1
Du kunne evt. vælge at pænt vende tilbage til dine tidligere spørgsmål -> www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/morkaj Point ude: 2.465 ?

www.eksperten.dk/faq#faq-8-5

---
Avatar billede morkaj Nybegynder
14. september 2011 - 10:29 #2
Vedrørende de 1.990 point ude så skyldes det jo at der er en del spg. jeg ikke kan tildele da der ikke er svar, men kun kommentarer.

Jeg er ikke intensiv bruger af sitet, og kender ikke alle de finere funktioner.

Jeg har tildelt dem, hvor der er muligheden.

Det seneste spg. synes jeg ikke er helt det samme som det fra januar, ikke for mig i hvertfald.

MVH
Morten
14. september 2011 - 10:42 #3
Mange af www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/morkaj har du slet ikke på nogen måde vendt tilbage - selvom der har være indlæg/svar fra andre - se DET er ikke populært!

www.eksperten.dk/faq
www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
Avatar billede morkaj Nybegynder
14. september 2011 - 11:19 #4
Igen.

Mine indlæg er kommet med omkring et års mellemrum, som anført er det ikke meget at jeg har været igang.

Den liste du kaster har 3 kurrante poster, de øvrige er af solid ældre dato.

Jeg erindre at årsagen til at jeg "holdt" pause herind var at jeg fandt at en af jeres opdateringer gav mig problermer med at navigere, kunne ikke finde mine posts.

Dette bevirkede at jeg ikke fik givet point i det omfang jeg skulle - der er intet jeg hellere vil end at kaste points afsted, men for novicen er det svært når der ikke i tråden kan accepteres. At man skal skrive en post for at at andre kan svare for at man kan acceeptere dette senere, hvorfor ikke bare lave det som svar fra starten af - det kan jeg huske at jeg havde problemer med at hitte ud af.

Jeg skal da medgive at hvis brugerne finder det upopulært så må jeg prøver at rektificere dette, men at oprette svar på poster jeg har lagt op i 2001 giver vel ikke meget mening? Hvordan får jeg dem så væk?

Hvorom alting er så er indledningen af posten hvad jeg kunne tænke mig oplysninger om.

Venligst
Morten
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. oktober 2012 - 23:01 #5
Hej, Morten.

  Hmm, jeg ville nu aldrig benytte D-Link til noget seriøst i første omgang. Men det lyder lidt skævt, at dine domain-klienter kører stabilt wireless og gæsterne dropper af - især hvis du ikke har noget RADIUS eller lignende til at sikre det.
Kan du komme med mere info, eller er det alt lige nu?
Er det sidste tilfældet, ville jeg nok i først eomgang forsøge mig med anden hardware...

De bedste hilsner, Carsten
Avatar billede morkaj Nybegynder
07. december 2015 - 15:51 #6
+