Avatar billede Johanrg Nybegynder
16. september 2011 - 10:12 Der er 7 kommentarer

Vise hjemmeside på andet domæne

Hej alle sammen

Jeg har lovet nogle folk at hjælpe med at lave nogle undersider til deellevilde.dk, med egne domæner. Altså når de går ind på f.eks. testtest.dk bliver siden "http://http://deellevilde.dk/indipage.php?id=2" vist. Er der nogen af jer der har en smart måde at gøre det på?

Håber mit spørgsmål er til at forstå?

Venlig Hilsen
Johan R. Granberg
Avatar billede olesen85 Nybegynder
16. september 2011 - 10:18 #1
du kan ændre det på din DNS så f.eks at test.dk bliver viderstillet til test2.dk du kan se mere her dette er en eksempel fra gratisdns men det heder som regel det samme i andre dns systemer http://www.gratisdns.dk/howto/urlf/index.phtml
Avatar billede Johanrg Nybegynder
16. september 2011 - 10:24 #2
Problemet med det er bare at de gerne vil bruge unoeuro, af en eller anden mærkelig årsag
Avatar billede olesen85 Nybegynder
16. september 2011 - 10:27 #3
der skulle du også gerne havde adgang til en dns server
Avatar billede Johanrg Nybegynder
16. september 2011 - 10:30 #4
Okay - det vil jeg lige tjekke ud, og tak for hjælpen indtilvidere
Avatar billede bjh83 Nybegynder
17. september 2011 - 12:22 #5
Er det mon en name-server du skal bruge. Så prøv at søg efter free nameserver.
Avatar billede olesen85 Nybegynder
17. september 2011 - 13:28 #6
de har en DNS (nameserver) ved deres host.
Avatar billede olesen85 Nybegynder
18. juni 2012 - 15:28 #7
Fandt du en løsning på problemet?