Avatar billede bas Forsker
16. september 2011 - 17:00 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hurtigt og stabilt mobilt bredbånd

Hej

Hvilken udbyder og hvilket produkt skal man have fat i, hvis man ønsker lynhurtigt og stabilt mobilt bredbånd med god geografisk dækning?

Er det 3 Mobil, Telmore, Fullrate eller andet?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Martin
Avatar billede Blueeyez Mester
16. september 2011 - 17:02 #1
Kommer an på hvor du bor / færdes, men jeg vil ds sige 3 er vidst ret førende, tilgengæld er de heller ikke så billige :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2011 - 17:21 #2
lynhurtigt og stabilt mobilt bredbånd med god geografisk dækning

3 krav men desværre kan ingen af dem opfyldes samtidig.
Det er enten eller!
Avatar billede Andyboy Nybegynder
16. september 2011 - 20:24 #3
3 har umiddelbart noget af det hurtigste - men er som alle de andre meget afhængig af antal brugere på masten. Du kan evt. forsøge dig med Telmore eller CBB - de har ikke ikke nogen binding. se evt. mere  her: http://www.internet-bredbaand.dk/mobilt-bredbaand/
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2011 - 20:31 #4
#3
Hvor er Telenor på din side?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2011 - 20:34 #5
Avatar billede jesperlangarm Nybegynder
17. september 2011 - 13:49 #6
Tag en udbyder som kører på TDCs net eller 3s net: http://mobiltbredbandguide.dk/se-mobilt-bredband-daekning-for-alle-udbyderne-her/
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2011 - 15:46 #7
bas>
Hvor bor du henne, og hvor har du planlagt at bruge det? Hjemme eller på farten som det jo er det man bruger det til?
Hvis du bor i Aalborg og bare nogenlunde tæt på centrum, skal du ikke vælge 3.

Her i husstanden har vi prøvet flg. net: 3, TDC, Telia og Telenor.
Telenor er den bedste udbyder hvis du f.eks. bor i Aalborg da deres dækning her er bedst.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2011 - 15:46 #8
#7 fortsat:
Det er selvfølgelig 3G dækning.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
17. september 2011 - 23:18 #9
Jeg har bedste oplevelser med 3 og tdcs netværk.

I de store byer, kører Telia godt, det samme med Telenor.

Her kan du se din 3g dækning:  http://www.bredbaandmobilt.dk/mastedatabasen.htm

Alternativt, kan jeg også anbefale dig at se på en wifi løsning fra skyline.dk.
Avatar billede bas Forsker
18. september 2011 - 09:13 #10
Tanken er, at det nok primært skal bruges i Aarhus / østjylland-området.
Avatar billede Rommy Nybegynder
18. september 2011 - 19:08 #11
Jeg kan varmt anbefale http://123bredband.dk/mobilt-bredband/oister

Brugte det selv i Århus N og Trige, og der virkede det superb. Netværket er 3's, men prisen er bare billigere :)

Tag og prøv det de områder du skal bruge det, og virker det ikke, er der ingen binding ved Oister. Så har det kun kostet de 160 kr. for en måned.
Avatar billede mikaelch Novice
23. september 2011 - 11:11 #12
mere tæt hvor vil det meste bruges vis bor meget tæt en telia antenne bedste der og vis tættest 3 antenne er bedste at vælge der
Avatar billede KimK1703 Nybegynder
23. september 2011 - 23:10 #13
Du kan bruge http://www.mastedatabasen.dk til at se hvilken udbyder der har en mast tættest på din bopæl.
Læs en guide til mobilt bredbånd her: http://www.mobiltbredbaandspriser.dk
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
04. februar 2012 - 22:55 #14
Hej Kim

Hvordan kan din guide være "Officiel forbruger guide"

Det er da hamrende ulovligt og en direkte overtrædelse af markedsføringsloven at skrive sådan noget.

Får da helt lyst til at melde dig til forbrugerombudsmanden.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. februar 2012 - 23:17 #15
#14
Og hvad med din "komplet liste"? Jeg kan ikke helt se hvad der er komplet ved den liste.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
05. februar 2012 - 01:03 #16
Hos mig finder du både telenor og net1, det gør man ikke ved mange af de andre, fordi de er pisse nærrige og ik vil betale.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2012 - 21:20 #17
#16
Hvor er hhv. net1 og Telenor?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2012 - 21:23 #18
Fandt lige Telenor allernederst...
Forstår ikke nok bare ikke den opsætning der gør at f.eks. Telenor skal ligge helt nederst...
F.eks. mangler den helt på listen "4 Mbit Mobilt bredbånd" og "6 - 32 mbit Mobil bredbånd"
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
05. februar 2012 - 21:33 #19
Det er med vilje.

Jeg vil have kunderne til at købe CBB istedet for, det er billiger.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2012 - 21:38 #20
#19 den holder ikke :)
1 Mbit er dyrere pr. Mb end Telenor.
6 mBit er samme pris pr. Mb som Telenor.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2012 - 21:39 #21
Rettelse:
1 Mbit er dyrere pr. Mbit end Telenor.
6 mBit er samme pris pr. Mbit som Telenor.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
05. februar 2012 - 21:54 #22
Ja, det er da ikke det der står på telenors website
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2012 - 22:00 #23
http://www.telenor.dk/privat/mobilt_bredbaand/mobilt_bredbaand/abonnementer/medium.aspx
Telenor: 99/199 kr. for 4/8 Mbit = ca. kr. 24,80 pr. Mbit
CBB: 49 kr. for 1 Mbit = kr. 49 pr. mbit
CBB: 149 kr. for 6 Mbit = ca. kr. 24,8 pr. mbit.