Avatar billede TJDog Nybegynder
18. september 2011 - 20:09 Der er 4 kommentarer

android vs. iphone apps

Hej Eksperten :)

Jeg ville gerne høre jeres erfaringer med android market og app store fra apple. Hvad syntes i er bedst, hvis man kun tænker på markederne?  :D
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2011 - 20:44 #1
Hvis du med dit spørgsmål blot tænker på hvor flest folk vil hente din app, så er min erfaring at der er flere med iPhones der henter applikationen.
Til gengæld tager det længere tid at få app'en lagt op på App Store.
Avatar billede chalde Seniormester
18. september 2011 - 20:46 #2
Som inkarneret Androidbruger og Iphoneforbander bør jeg sige Android Market. Men der må jeg nok hellere bukke mig i støvet og vælge Appstore hvis det skulle være lige nu. Primært pga. de fleste producenter af stort set alle har valgt at satse på iphone i første omgang, til trods for at der findes flere Android enheder. Men det ændrer ikke på at indholdet på App store er lidt bredere og samtidig er tabletdelen ikke til at vige fra.

Fordelene ved Androids marked er klart at der ikke er de same restriktioner, og derved er der flere der hurtigt for adgang til det samt applikationerne har langt større muligheder.
Derfor jeg også skrev at skulle det være lige nu, så App store. Men inden for relativt kort tid (½ års tid) har flere og flere virkelig fået øjnene op for Android, og der er kommet langt flere brugbare apps, og denne tendens ser ud til at være kraftigt stigende.

Men jeg vælger ikke enhed ud fra markedsdelen, jeg tager det mere holistisk :)
Avatar billede edinmdk Nybegynder
18. september 2011 - 22:56 #3
App store helt klart, de har jo de fleste app's!! Og de bedste app's udkommer også først til apple produkterne :S
Avatar billede kasperhuus Nybegynder
26. oktober 2011 - 17:46 #4
Bruger både Android Market og App Store og til Appstore er der helt klart flere spil og underholdnings app men mange af de gratis er det næsten betinget at du skal købe det da der ellers kun er få baner at spille. Angry Birds fx. skal man næsten købe til Apple produkter mens man til android har den fulde version fra start af

Efter Android Markets opdatering til 3.1.5 er det blevet meget bedre tror hurtigt at android Market vil overhale App store :-)