Avatar billede bang16 Nybegynder
19. september 2011 - 20:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde en skrifttype. Hjælp!

Hej.

Jeg sidder og leder efter skrifttypen til dette billede:
http://billedeupload.dk/photo/2011-09/a1e1c3a0/Bendts%20Kød%20og%20Dybfrost%20-%20Kopi.jpg.html

Jeg synes jeg har søgt samtlige hjemmesider, men uden held. Nogle der tilfældigvis kender skrifttypen eller ved hvordan man kan finde den?

Alt hjælp er god hjælp :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. september 2011 - 21:27 #1
Hvis det er en font, så undrer jeg mig over at bogstaverne ikke er ens!

(Tror ikke der er tale om en font i dette tilfælde...)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2011 - 21:34 #2
Har kigget mine fonts efter, men kan ikke finde lige det som du efterspørger.
Og jeg er enig med john at det ikke kan være en font.
Så skulle bogstaverne nemlig indbyrdes være ens.
Avatar billede jds Nybegynder
20. september 2011 - 00:23 #3
Som john_stigers nævner det, så er det nok ikke en font, idet samme bogstaver ikke er ens.

Hvad skal du bruge skrifttypen til? Skal du skrive noget andet end det på billedet, eller skal du skrive samme tekst som det på billedet?

Det er nemt at trace skriften i photoshop eller illustrator. Hermed har du teksten helt ren, og kan sådan set gøre med den hvad du vil... skifte farve, størrelse, effekter, bruge de enkelt bogstaver mm..

- men det kræver alså at du ikke skal bruge bogstaver der ikke findes i den eksisterende tekst.

Hvis du leder efter en lignende font, så burde det kunne lade sig gøre at finde.. prøv evt. dafont.com
Avatar billede bang16 Nybegynder
20. september 2011 - 07:53 #4
Hej alle.

Jeg kan godt se hvad I siger, at det ikke er en font. Det skal bruges til at skrive en overskrift, men det er ikke alle bogstaverne, som indgår i det billede jeg har vedhæftet. Det er altså ikke muligt at "kopiere" bogstaverne.

Jeg er dog netop faldt over nedenstående side, hvor man kan lægge sit billede med tekst ud og den så prøver at finde fonten. Så nu tror jeg, at jeg har fundet den: Impuls Regular.
http://new.myfonts.com/WhatTheFont/

Fonten ligger meget tæt på, så tror at teksten på billedet er lavet ud fra denne font - bare med lidt småjusteringer (eller lavet i frihånd)
Avatar billede bang16 Nybegynder
04. oktober 2011 - 07:47 #5
Lukkes
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. oktober 2011 - 09:22 #6
Snød du ikke lige nogen for point der?
Avatar billede bang16 Nybegynder
04. oktober 2011 - 09:33 #7
Jeg søgte et svar, som jeg ikke synes jeg fik løst - udover mit eget svar, som jeg også gav videre...

Føler du eller andre sig snydt, så vil jeg med glæde point!? Kender ikke "reglerne" så godt :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. oktober 2011 - 12:02 #8
Det er bare det at du giver os ret i at der ikke er tale om en font i #4, og at du sådan snupper point uden at give andre muligheden for point.
Avatar billede bang16 Nybegynder
05. oktober 2011 - 07:50 #9
Som sagt, så vil jeg hellere end gerne give point, så kom med et svar, så får du point...

"
En mand med en brækket arm går ind til en massør for at få armen på plads.
Massøren siger at hun ikke kan kurere brækkede arme.
Manden går selv til lægen og får afhjulpet sit problem
"
Skal manden stadig betale massøren?

Ved ikke helt om princippet kan bruges? Men igen - så kom med et svar, så får du point - vil ikke træde nogle over tæerne :)
Avatar billede pstidsen Novice
05. oktober 2011 - 16:22 #10
Der kan IKKE lægges svar i en lukket tråd. Derfor kan du ikke give flere points her.

Hvis du vil give poin til en skal du oprette en ny tråd med emnet "Point til xxxx" (xxxx=brugernavnet)+et link til det her spørgsmål..
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2011 - 16:31 #11
Nu ved du hvordan du gør næste gang!
Så behold point denne gang.