Avatar billede beguze Nybegynder
20. september 2011 - 13:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trådløst ip telefoni hjælp

Hej eksperter. Jeg har en kunde som har en utrolig dårlig dækning, og det gælder til alle ydbyder at mobilnettet.

Det jeg har brug for at få at vide, om der er muligheder for at flytte kundens telfoni over på ip telefoni, så det kan fungere lokalt på kundens trådløse ip netværk, med en alm trådløs mobil telefon eller smartphone, Det skal ikke være skype.

Jeg har søgt på nettet og fundet en masse omkring ip telefoni osv, men jeg er i tvivel, hvad der er den rigtige løsning for min kunde. Kunden har ikke mere end 4 bruger og ikke nogen telefoncentral.

Er der nogen af jer som kan give mig nogle gode henvisninger til løsninger, eller mere specifikt fortælle mig hvad der er bedst. Alle muligheder åbne og velkomne også hvis det kræver nyt udstyr, flyning af firmanummer osv.

Håber i kan hjælpe..
Avatar billede komputerdk Mester
20. september 2011 - 16:48 #1
Telia og TDC havde på et tidspunkt et roaming produkt, hvor du havde mobil når du var "ude" og IP når du var inde.. men det krævede vist specielt udstyr og der var store problemer med at det ikke altid var specielt godt til at overgang mellem IP og GSM.

Mange smartphones kan lave/modtage SIP opkald , men jeg ville nok lige overveje om båndbredde på det trådløse + dækning af mobile enheder, da de normalt ikke har verdens bedste Wifi dækning.. + det tager en del strøm.

En kablet IP løsning med evt. trådløse (DECT) telefoner og i IP fællesskab med mobilerne kunne være en løsning.

ved ikke om disse har en løsning der kan bruges?
http://www.viptel.dk/ipmobiltelefoni/
Avatar billede beguze Nybegynder
03. februar 2012 - 13:20 #2
Hej jeg har selv fundet en løsning fra vores fiber selskab SE og det bliver implanteret i denne uge, dette system er webbaseret med muligheder for vidrestilling telefonsvare osv. Det har sit eget trådløs lokale net. en sådan løsning med basse telefon og 2 stk trådløse dect telefoner med bluetooth headset , med installation og repeater. ligger i størrelsen 25000,-
Avatar billede Speechsuplly Praktikant
21. marts 2024 - 15:10 #3
@beguze, det lyder som en forholdsvis dyr løsning.
https://alco.dk/phonesystem tilbyder en smartere og billigere løsning, og det virker også godt i udlandet. Har selv prøvet 8)