Avatar billede niklas1 Nybegynder
29. september 2011 - 19:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

FACEBOOK QR Check-In.

Hej Eksperter.

Jeg sidder med et lille problem, som jeg håber nogle af jer måske kan hjælpe med.

Jeg sidder og bøvler med at lave et QR - det kan jeg sagtens finde ud af, men jeg ønsker at få det lavet således at når man scanner dette QR, så chekker man ind på en facebook-side/sted.

Er det noget, nogle kender til?

På forhånd tak.
Avatar billede sifuentes Nybegynder
29. september 2011 - 22:10 #1
en facebook-side/sted? Hvad fabler du om, der er millioner af dem?
Avatar billede niklas1 Nybegynder
30. september 2011 - 01:02 #2
Det jeg snakker om er, at - Vi har en facebook side/sted.
Hvor at, når folk kommer ind på vores sted kan man "CHECK-IN" på facebook.

Det ønsker jeg at få lavet en QR kode til, således man bare scanner den og så er man chekket ind på facebook.

Således man er frifor at åbne sin facebook app. gå ind i PLACES - lede efter stedet, og dernæst trykke " CHECK IN "

Er det nemmer at forstå nu ?!
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
30. september 2011 - 17:22 #3
Avatar billede ThomasBigum Nybegynder
03. oktober 2011 - 00:05 #4
Hej Niklas,

Du søger en løsninger der er nemmere end facebook-app check in, og glemmer måske nok at åbningen af scanner-app'en samt koncentrationsøjeblikket hvor der skal scannes optager mere tid.

Jeg checker f.eks. ofte ind mens jeg bevæger mig. Fra reception mod mødelokale, eller fra parkering mod bygningen.... Det kan jeg ikke hvis jeg skal scanne.

MEN....

Løsningen http://www.likify.net/ har jeg implementeret på en bar og et diskotek, og kan måske bruges i stedet

Det er ret simpelt at sætte op, men er ikke helt så smertefrit som du drømmer om i forhold til tid.. men det kompenserer ved at du faktisk kan gafle en ny fan.

Man kan scanne en QR kode - f.eks. med scanlife.

Så sendes man til image1 hvor der nedenunder er en like-button til en facebookside du selv bestemmer.

Når folk trykker like, så flipper billedet og sender brugeren til billede2, hvor det er oplagt at der står "tak".

For at give folk et incitament, så installerede vi koder på en bardisk i en bar og et diskotek, hvor så en fremvisning af billede2 til en bartender - gav et gratis shot i baren.

Måske det kan bruges?

- jeg skal nok sige til hvis jeg falder over check in i lignende setup.
Avatar billede niklas1 Nybegynder
18. februar 2012 - 14:18 #5
lukket