Avatar billede fimo Seniormester
03. oktober 2011 - 09:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tillad ip adresse via web skjoldet ?

Hejsa,

Jeg har avast antivirus free version og har et program på mit hjemmenetværk som har en specifik ip adr som bliver blokeret af avast ?
Jeg har forsøgt at stoppe avast web skjold og så virker mit program

jeg har forsøgt at indtaste mit program i undtagelser i web skjoldet
men uden success.

er der en der ved hvor jeg kan indsætte ip i avast så jeg kan ruge mit program ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. oktober 2011 - 10:21 #1
Jeg mener det skal gøres under behavior Shield.
Prøv det.
Avatar billede fimo Seniormester
03. oktober 2011 - 10:40 #2
Hejsa,

Det virker ikke der, som skrevet så er det nok under "web shield"
for når jeg stopper den process i avast, så kan jeg få adgang til
min hjemmenetværks ting.
men hvis jeg indsætter noget under expert settings der, så virker det ikke når avast køre....
Avatar billede jokkejensen Novice
03. oktober 2011 - 12:48 #3
Avatar billede fimo Seniormester
03. oktober 2011 - 13:00 #4
Min free version har ikke disse punkter
se vedhæftet version 6.0

http://s1.postimage.org/1cxj6a3pg/avast.jpg

så jeg kan desværre ikke følge denne guide da jeg ikke kan finde
samme navne, ikoner mv...
Avatar billede fimo Seniormester
04. oktober 2011 - 16:36 #5
Så fik jeg svar fra AVAST support og det virkede....

1) Click the orange avast's icon in system tray to open the program interface
2) Click the REALTIME SHIELDS button
3) Click the WEB SHIELD to select it and then click the EXPERT SETTINGS button in right pane
4) Under MAIN SETTINGS, tick the "Scan traffic from well-known browser processes only"
5) Confirm the change with OK button

Men tak for jeres forslag, smid et svar så kan i få lidt point for jeres hjælp....

:)
Avatar billede jokkejensen Novice
04. oktober 2011 - 17:45 #6
jeg vil ikke have points når du selv finder svaret, godt du poster det- keep em.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. oktober 2011 - 21:20 #7
Det er helt ok du tager point selv.
Thumbs up for at poste løsningen!
Avatar billede fimo Seniormester
05. oktober 2011 - 09:01 #8
Tak for jeres tilbage meldinger, og tænkte at måske var der andre i fremtiden som kunne bruge dette svar...

men tak endnu engang....
Avatar billede jokkejensen Novice
05. oktober 2011 - 14:48 #9
ja, mange lukker bare spørgsmålet hvis de selv har fundet et svar, eller ikke.. Der bør falde en bemærkning om at løsning ikke er fundet, ellers bør løsningen postes, så andre kan have gavn af den.
Avatar billede o-zone Nybegynder
17. november 2013 - 19:51 #10
Takker ydmygt for løsningen! Jeg har haft problemer med webshield og NemID (Grrr!), men med den her løsning ser det ud til at det hele virker igen! :)