Avatar billede casp4736 Nybegynder
03. oktober 2011 - 20:40 Der er 9 kommentarer

Anti-virus programmer!

Hej alle sammen!

Hvad synes i som er det bedste anti-virus program, og hvorfor?
Avatar billede Blueeyez Mester
03. oktober 2011 - 21:01 #1
Personligt har jeg ikke installeret noget AV på min pc, grundet jeg ser det som en uklog løsning at man tror at et stykke software kan redde ens pc fra ens egne handlinger, jeg har dog portable AV, da jeg har en den dårlige vane med at man jo godt engang imellem lige vil tjekke, men det værste jeg har fundet har været cookies.

Ellers vil jeg sige, tænk på hvad du klikker på, sæt din browser rigtigt op og brug en browser som du kan finde ud af, jeg bruger selc Chrome og er rigtigt meget tilfreds med den, da den gør det den skal gøre :)

Jeg har følgende på alle mine maskiner, når jeg engang imellem skanner:

ClamWin  (Portable)
Emisoft emergency scanner (Portable)
Spybot search and destroy (Portable)
Super Anti Spyware (Portable)

På skive har jeg Kaspersky Rescue disk som nødløsning, men jeg er ved og overveje en opgradering til Sardu på USB med de fleste af de værktøjer det har i sig :).. Man skal trodsalt tænke sig om og at køre helt uden nogen former for sikkerhed er dumt, men efter min mening kan man overdrive... Jeg har selv Windows Firewall men ellers intet..
03. oktober 2011 - 21:18 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

... det er jo lidt af en 'religions' sag !!!

Mit forslag:
www.microsoft.com/da-dk/security_essentials/default.aspx
Windows Firewall

PS: Selvom du bruger 'alternativ' browser som [Chrome] [Firefox], så SKAL din EI (Microsoft Internet Explorer) være opdateret mht. WindowsUpdate elementer!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2011 - 22:13 #3
Kan tilslutte mig MSE som gratis antivirus program, selvom jeg bruger en AVG pro udgave.
Men derudover har jeg Malwarebytes kørende realtime, da jeg mener at adware og spyware er en større trussel end virus er. Og selom at dette program ikke har en speciel professionel brugerflade, er et af de bedste til at beskytte mod dette.
Som firewall bruger jeg Comodo, da jeg anser min Windows firewall at være for dårlig (XP).
Avatar billede Andyboy Nybegynder
03. oktober 2011 - 22:57 #4
Avast+superantispyware
Avatar billede helt83 Nybegynder
04. oktober 2011 - 07:47 #5
Som karise_larry skriver er det jo nærmest religion.

men personligt bruger jeg Avast i gratis udgaven og har gjort det i nogle år. Har aldrig været ramt af noget, skal lige siges i denne sammenhæng jeg tænker altså også over hvad jeg henter på nettet og åbner for på min pc ;O).

Avast er hurtig og bruger ikke mange af computerens resurser, har på min arbejds pc symantec, den gør min pc ligeså langsom som hvis jeg havde virus på min pc ;O(.

Jeg kan kun anbefale avast, har dog ikke prøvet security_essentials så jeg kan ikke udtale mig om dette.

mvh
helt83
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2011 - 21:34 #6
Har brugt Avast, og er skiftet til Microsofts security essentials  og er vældig godt tilfreds med det.
Avatar billede helt83 Nybegynder
17. oktober 2011 - 21:47 #7
er det ikke tid til at lukke?
Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
21. oktober 2011 - 00:37 #8
Vores rangering af antivirus programmer (sikkerhedspakker som Norton 360 er ikke inkluderet i denne kategori) kan I finde her:

http://programmer.downloadcentral.dk/?Antivirus/kategori/2/0

Der er jo ofte delte meninger, men vores rangering rammer meget ofte, meget tæt på, uafhængige tests. 7.. 9.. 13 :)
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2011 - 19:54 #9
lukketid?