Avatar billede hkprofil Forsker
04. oktober 2011 - 13:00 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Musik til diasshow

Nogen der kender til en simpel måde at vise et diasshow med baggrundsmusik til? Jeg har Windows 7. mvh
Avatar billede foodear Praktikant
04. oktober 2011 - 13:25 #1
Avatar billede superdrum Novice
04. oktober 2011 - 13:26 #2
Du kan jo vælge at lave dit diasshow i powerpoint. Så er der mulighed for at indsætte baggrundsmusik sammen med dine dias, i din powerpoint præsentation. :-)

Hilsen Superdrum
Avatar billede foodear Praktikant
04. oktober 2011 - 13:28 #3
Der var jeg vist lidt for hurtig ...

Men har du MS Office er der PowerPoint, eller Impress fra LibreOffice som er gratis. http://da.libreoffice.org/
Avatar billede foodear Praktikant
04. oktober 2011 - 13:31 #4
Eller Windows live MovieMaker
Avatar billede foodear Praktikant
04. oktober 2011 - 13:31 #5
Avatar billede hkprofil Forsker
04. oktober 2011 - 13:56 #6
#5 Tænk jeg vidste ikke jeg havde Windows Live Movie Maker - og det ser ud til at virke nemt med fotos men mine videoklip vil den ikke acceptere, tror du jeg skal koncervere dem? de hedder .MOV ?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
04. oktober 2011 - 14:15 #7
.mov er quicktime format så du skal have fat i enten quicktime player, vlc eller Windows mediaplayer classic home cinema

et godt slideshow program er faststone image viewer her kan her kan man kombinere billeder med musik etc.  http://www.faststone.org/
Avatar billede hkprofil Forsker
04. oktober 2011 - 14:26 #8
ØV vil det sige at jeg ikke kan bruge Windows Live Movie Maker alligevel, heller ikke hvis jeg evt. konverterer?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
04. oktober 2011 - 14:39 #9
jo det burde du godt kunne - du kan prøve at hente dette konverterings program

http://www.download.dk/programmer/multimedie/codecs/mov-converter/26541

håber ovenstående kan bruges - de fleste gratis versioner har det med at indsætte et irriterende logo midt i den konverterede fil
Avatar billede foodear Praktikant
04. oktober 2011 - 17:49 #10
Handbrake kan konvertere til de fleste formater, men du skrev diasshow i dit spørgsmål så derfor gik jeg ud fra at det var stillbilleder og ikke films ....

http://handbrake.fr/
Avatar billede hkprofil Forsker
05. oktober 2011 - 10:36 #12
#1 Er den nye version Picasa 3?
#2 Hvis jeg lægger det ind i PowerPoint, kan det jo ikke vises på DVD-afspiller, vel?
Avatar billede hkprofil Forsker
05. oktober 2011 - 10:38 #13
#10 Yes, jeg skrev kun diasshow, men så i Movie Maker at der var mulighed for at lægge videoklip ind, og det ville være det optimale!
Avatar billede foodear Praktikant
05. oktober 2011 - 10:51 #14
Jamen så er det jo Movie Maker du skal bruge til dit projekt.
Avatar billede hkprofil Forsker
05. oktober 2011 - 10:56 #15
#6 ?
Avatar billede foodear Praktikant
05. oktober 2011 - 12:33 #16
#6 læs #11 eller brug #10 først
Avatar billede hkprofil Forsker
05. oktober 2011 - 12:52 #17
Jeg har "Any video converter" men ved ikke hvilket format jeg skal konvertere til?
Avatar billede foodear Praktikant
05. oktober 2011 - 14:15 #18
.avi burde virke, men prøv dig frem. evt med forskellige formater til du når det ønskede resultat.
Avatar billede foodear Praktikant
05. oktober 2011 - 14:19 #19
.avi burde virke, men ellers prøv dig frem. evt med forskellige formater til du opnår det ønskede resultat.

Eksperten slugte min besked, øv...
Avatar billede hkprofil Forsker
07. oktober 2011 - 10:54 #20
Hej foodear Det lykkedes mig at benytte Windows Live Movie Maker til at lave en film med foto+videoklip+musik - "wow", det har jeg ønsket mig i årevis - TAK. Nu skal jeg bare finde ud af hvordan man bestemmer hvor musikken skal starte/stoppe, men jeg må forsøge mig frem. Jeg takker for din hjælp - send venl. svar :-)
Avatar billede foodear Praktikant
07. oktober 2011 - 11:37 #21
Det ender med at du bliver en haj til det :-)

Og det var så et svar ....