Avatar billede gchris5 Praktikant
08. oktober 2011 - 16:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Væk med genoprettelses partionen

Jeg har fået ny Windows 7 maskine med SSD disk på 128 GB. Desværre bruges 24 GB af disse til genoprettelses partion, som sikkert er meget praktisk hvis jeg engang får lyst til at geninstallere Windows 7.

MEEEEN jeg vil nu hellere bruge dem sammen med resten af mit C-drev.

Hvordan får jeg nemmest inkluderet dem? Er jeg nød til at installere fra den medfølgende (recovery) DVD/CD eller kan det gøre i windows eller evt. med 3 parts vær.

Pft.

/G
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 16:48 #1
Tror godt at du muligvis vil kunne slette partitionen og så udvide C partitionen uden at miste data.

Jeg ville bruge MiniTool Partition Wizard Home Edition til at slette gendannelses partitionen.

Derefter ville de 24 GB være uallokeret. Så ville du så kunne højreklikke på NTFS partitionen af C og trykke resize og så vælge at bruge de 24 gb ekstra og trykke ok.

Til sidst skal du huske at trykke apply oppe i venstre hjørne.

P.S.

"MiniTool Partition Wizard Home Edition" kan godt lyde som et eller andet møg program, men det er det bedste partitions program jeg nogensinde har brugt.

M.V.H

Mathias
Avatar billede buttwipe Juniormester
08. oktober 2011 - 17:06 #2
Selvom alle producenter af den slags programmer hævder at det kan gøres uden datatab, er det alligevel klogt at lave en backup først.
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 17:14 #3
Så sandt som det er sagt.

Det er dog ikke producenten der hævder det kan gøres uden datatab.

Det var bare mig der sagde det MULIGVIS kunne lade sig gøre uden. Det er selvfølgelig altid en god idé med en backup. Har gjort noget lignende før uden datatab, det var derfor jeg skrev at det nok kunne lade sig gøre.

-Det var straks værre hvis C partitionen skullde formindskes.
Avatar billede gchris5 Praktikant
08. oktober 2011 - 17:28 #4
Findes der et værktøj jeg kan bruge til at lave en klon af min nuværende HD til USB disk eller NAS?

/ G
Avatar billede thov Forsker
08. oktober 2011 - 17:52 #5