Avatar billede evilhomer15 Praktikant
09. oktober 2011 - 15:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan ikke starte PC - MoBo lyser og slukker - intet tænder

Hej. Idag gik min stationær ned, og den vil ikke tænde.

Hvad fik den til at stoppe:
- Jeg ville tjekke hvad der larmer i min PC
- Jeg slukkede PC, PWR/CHA-Fans fra deres sockets, og genstartede PC
- Alt virkede fint, ingen fans kørte, bortset fra CPU. Jeg slukker PC.
- Jeg tilsatte 3 computer fans, og lod 1 være. Alt virkede fint. Jeg  finder ud af, at det er min CPU-fan, der laver den store larm.
- Jeg tilslutter nu alle fans, og prøver at tænde computeren
- Computeren tænder ikke.

Det er et underligt problem. Jeg har prøvet følgende:
- Ladet computeren stå i noget tid, og prøve at starte den.
- Sørget for at computerens ledninger alle er forbundet som de bør være
- Nogle gange (3 gange som jeg har iagttaget)har Motherboardets lys været tændt i nogle få sekunder, før det gik ud.

Har i nogle forslag?

- jeg har ikke noget alternativt hardware, som jeg kan udskifte
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
09. oktober 2011 - 15:17 #1
Jeg glemte helt hardware:

Mobo: Asus P67 Deluxe
PSU: Corsair AX850
CPU: Intel i5-2500k
CPU-køler: Noctua D14
Ram: G.Skill Ripjawx CL6 1600MHz
GFX: Sapphire 6950 2-way CFX Dirt3 Edition
SSD: Corsair 128GB m4
HDD: Samsung SpinPoint F3
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
17. december 2011 - 20:06 #2
Hmm