Avatar billede Julius_Reyeb Nybegynder
10. oktober 2011 - 11:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

4G mobilt bredbånd i Wifi Dongle. Kan det lade sig gøre...?

Hej.

Jeg har haft mobil bredbånd hos et selskab i gennem længere tid og har været glad og tilfreds med forbindelse og det hele.

Har nu skaffet en Wifi dongle så mig og kæresten kan køre på den samme forbindelse. Kører fortrindeligt og sparer samtidigt nogen penge, så er ganske tilfreds.

Men mit spørgsmål går på 4G.
Kan se at mit selskab endelig har lanceret det på min adresse, men deres dongler er ganske alm. og altså ikke Wifi.

Kan jeg selv anskaffe en 4G-wifi-dongle og tage et sim fra deres alm. 4G-dongle og lave forbindelse..? Hvilken en skal jeg så anskaffe mig? Har søgt efter en 4G wifi dongle, men syntes ikke at det jeg finder er det mest gennemskuelige.

Snakkede med selskabet og de sagde at i teorien burde det være muligt, men det er kun testet med deres produkter, så det er kun det de kan stå indefor.

Håber i kan være til hjælp, så jeg kan få en 4G forbindelse med op til 80 mbit for få penge og hvor jeg kan sætte alle husstandens pc'ere til.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. oktober 2011 - 13:00 #1
Du skal have fat i dem, men om det er 3g eller 4g så er begge dele jo "wifi" ment i den forstand at det er trådløs på samme måde :)

SOm jeg forstår så har du nu en 3g dongle som du har plugget i en mindre boks som uddeler nettet i hjemmet?
Avatar billede Julius_Reyeb Nybegynder
10. oktober 2011 - 13:50 #2
Nej, jeg har en USB dongle hvor der kan tilkobles flere pc'ere på, ved hjælp af WIFI.
Altså en wifi usb dongle, hvor jeg kan ha op til 5 pc'ere tilsluttet.

Sådan en dongle tilbyder selskabet ikke endnu, derfor vil jeg købe en ekstern 4G Wifi dongle, og sætte simkortet over i, for derved at have samme opsætning jeg har nu, bare med 4G istedet for den alm. 3G.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. oktober 2011 - 15:21 #4
#3 tak for at du li var på dupperne der :) Ku ik lige finde sådan en (:
Avatar billede claes57 Ekspert
10. oktober 2011 - 15:23 #5
du kan også bruge fx
http://www.pixmania.com/dk/dk/5875310/art/netgear/router-wifi-n-mobile-3g-o.html
og sætte en alm usb-4g-dongle i den.
Avatar billede Julius_Reyeb Nybegynder
11. oktober 2011 - 09:06 #6
Tak for hjælpen!
Avatar billede Julius_Reyeb Nybegynder
11. oktober 2011 - 09:08 #7
øhhhh, nu står der at jeg kan "Acceptere dette svar" ved min egen boks, hvor jeg skriver "tak for hjælpen"...

Er jeg ved at give mig selv point??
Avatar billede claes57 Ekspert
11. oktober 2011 - 09:31 #8
jeg lægger et svar her - så kan du acceptere det.
Avatar billede jesperlangarm Nybegynder
12. oktober 2011 - 19:33 #9
Claes har svaret. Jeg har brugt nogenlunde samme løsning som test.

Mvh
Jesper

http://mobiltbredbandguide.dk/
Avatar billede Velton Nybegynder
04. november 2011 - 12:50 #10
Jeg hopper lige med på tråden jeg har samme hurdle.

#5  Ved du at den med sikkerhed virker.?
Går man ind på Netgears hjemmeside, så er der ikke rigitg nogen beskrivelse af at at den virker til 4G, men tværtom er der heller ikke noget der siger at den ikke virker. Kunne jo være du/i havde haft succes med den :)

Jeg har nemlig denne super 4G dongle fra Telia og det er modbydeligt hurtigt internet og det vil jeg gerne kunne bruge som trådløs enhed i hele huset.! Man kan vel i vrikeligheden også sætte et accespoint op eller hva.? Der er jeg sgu lidt grøn ;)

Mhv
Carsten Velton
Avatar billede Mikk1999 Novice
17. november 2011 - 13:20 #11