Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2011 - 19:11 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

FTP på Stofa. Ingen forbindelse. Vil du teste?

ftp://62.107.124.14
Bruger: Test
Kode: Test123

Skriv tilbage om det virker.

Når jeg selv tester virker det, men andre kan ikke komme på :(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. oktober 2011 - 19:20 #1
Nej, ingen forbindelse
Avatar billede ronnimadsen_dk Nybegynder
15. oktober 2011 - 19:24 #2
Jeg kommer slet ikke ind til siden, hvor jeg kan logge på.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2011 - 19:25 #3
Underligt.
prøver lige noget, så skriver lige, så håber jegh i vil teste igen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2011 - 19:26 #4
Prøv lige igen :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. oktober 2011 - 19:30 #5
Det er det samme igen. Kan det overhovedet gøres med Stofa?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2011 - 19:31 #6
Har gjort det før. Kan bare ikke huske hvordan...
prøv lige igen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2011 - 19:39 #7
AHA!
Jeg tror Filezilla er problemet...
Prøver lige BulletProof FTP. Det er godt nok lidt gammelt, og blev sidst brugt for 4 år siden.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2011 - 19:54 #8
Nu kører Bulletproof
Samme som før, men på port 22.
Virker det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2011 - 19:58 #9
Pis...
Fik ikke lige oprettet bruger korrekt.
Prøv NU!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. oktober 2011 - 20:00 #10
Der er slet ikke hul igennem, så kommer slet ikke til login
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. oktober 2011 - 20:06 #11
nu er den der
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2011 - 20:06 #12
også port 22?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. oktober 2011 - 20:06 #13
Hej.txt
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. oktober 2011 - 20:08 #14
Ja, ja, jeg har også lagt en fil til dig
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2011 - 20:33 #15
Har en teori:
Det er vist lidt tilfældigt om det vil virke eller ej.
Da jeg blot har trådløst modem uden mulighed for at lave portomdirigering, så er det lidt tilfældigt hvilken PC der prøves at connectes til her i huset.

Sidst jeg prøvede, havde jeg ikke trådløst modem, og havde en trådløs router tilkoblet hvor jeg kunne leve portforward...

Lyder det sandsynligt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. oktober 2011 - 20:36 #16
Øhm, det kan jeg ikke lige sige. Men lige nu er der ikke forbindelse.

Hvad er IP-erne på PC-erne, og hvad er IP-en ud mod verden (http://myip.dk ) ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2011 - 20:51 #17
IP ud mod verden er 62.107.124.14
IP på min maskine kan jeg ikke se pga. alle disse:

Tunnel-netværkskort Local Area Connection* 115:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4 Adapter #108
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort Local Area Connection* 116:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4 Adapter #109
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort Local Area Connection* 117:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4 Adapter #110
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort Local Area Connection* 118:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4 Adapter #111
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort Local Area Connection* 119:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4 Adapter #112
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort Local Area Connection* 120:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4 Adapter #113
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort Local Area Connection* 121:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4 Adapter #114
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort Local Area Connection* 122:
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2011 - 20:52 #18
Aner ikke hvad det er....
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. oktober 2011 - 20:57 #19
Det var da mystisk. Du må vel have en IP-adresse. Men alt det der Windows-noget kender jeg ikke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2011 - 21:35 #20
Det må komme i et andet spørgsmål.
Jeg lukker her. har droppet det.
Du skal dog lige have tak for hjælpen.
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
16. oktober 2011 - 03:22 #21
Windows vista/7 opretter et nyt virtuel netværkskort hver gang du kommer på et nyt netværk (du ved, der hvor den beder dig vælge mellem private, work og public location)

prøv at gå i enhedshåndtering, og vælg show hidden devices og så se under netværkskort. tror nok det er der. Denne pc er nyinstalleret så jeg har kun de netwærkskort jeg bruger. men jeg vil tro at du har massere der.

Mvh

Thomas
Avatar billede Wally73 Mester
16. oktober 2011 - 10:00 #22
Du skal da bare give din maskine en fast IP indenfor det område, som er dit lokalnets subnet, men dog helst udenfor det område, som din DHCP-server i routeren deler IP-adresser ud af til brugere, der benytter DHCP.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. oktober 2011 - 12:51 #23
Jeg har ikke router.
Har modem og denne er der pr. standard ikke adgang til at ændre i, så har ikke mulighed for at se i hvilket område der uddeles IP ud til pc´erne.
Avatar billede juleulven Nybegynder
17. oktober 2011 - 12:45 #24
uhm når du ikke har en router får du ikke tildelt IP-adresser i noget "specielt" område...

eller rettere jo ... i TDC's DHCP scope ... men der er ingen umiddelbar kontakt imellem de IP-adresser du får tildelt i dit hus da de sidder på forskellige "subnets".

Selve forbindelses problemet skyldes vel ikke, at din lokale firewall blokerer for port 21 og 22?
Windows, Symantec eller andre software firewalls?

Når du opretter en "Filezilla FTP-server" skal folk huske, at oprette en "Passiv forbindelse".
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2011 - 15:15 #25
TDC?
Hvorfor nævner du TDC?

Jeg har 5 maskiner. 1 IP.
Hvordan sættes det op, når man ikke kan lave portforward?
Som det er nu, er det lidt tilfældigt hvilken af maskinerne der logges på.
Har nemlig haft sat ftp program op på alle 5, med 5 forskellige filer, så min teori i #15 er god nok.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2011 - 15:16 #26
Vedr. porte og firewall:
Har prøvet uden firewall med samme resultat.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2011 - 15:19 #27
Filezilla FTP-server og Stofa duer åbenbart ikke.
En simpel Google søgning viser flere har samme problem med at de 2 ting ikke vil sammen.

Cute FTP virker dog upåklageligt, men som skrevet, er det lidt tilfældigt hvilken maskine der logges på. Men det virker dog...
Avatar billede juleulven Nybegynder
18. oktober 2011 - 17:08 #28
#25 det beklager jeg...  jeg har været for træt :) bare erstat TDC med Stofa :)

hvis du har 5 maskiner bør du nok få dig en router. Du får et meget mere stabilt netværk ... bare et godt tip.

Men husk at støt dig lidt op af Stofa inden du "bare" køber en router. der kan være særlige omstændigheder for, at kunne sætte en router på ...
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
18. oktober 2011 - 17:14 #29
#25

Hvis du har fem computere på, men kun har én ip-adresse, så plejer der også at være en lokal router. Der skal være en enhed, som kan styre trafikken.

Hvad hedder dit modem?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2011 - 17:36 #30
Cisco EPC3925.

Der er ikke adgang til at pille ved dennes opsætning.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2011 - 17:38 #31
Har spurgt tidligere om opsætning.
Og www.eksperten.dk/spm/935835#reply_7760479 kan ikke bruges.
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
18. oktober 2011 - 18:46 #32
Har Stofa ikke en beskrivelse af opsætningen?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2011 - 18:54 #33
Opsætning?
Hvilken opsætning?
Avatar billede juleulven Nybegynder
18. oktober 2011 - 19:33 #34
Det du har er en Router men Stofa har så låst routeren ned i en sådan grad at du ikke selv kan pille ... ihvertfald hvad jeg kan læse mig til...

i sådanne et tilfælde (hvis det var mig) havde jeg kastet produktet på porten og fået en router hvor jeg SELV kunne bestemme antal enheder på netværket, portforwards og des lignende...

men det er selvfølgelig bare mig der ikke vil have folk skal bestemme på mine vegne ... ihvertfald når det kommer til elektronik/netværk ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2011 - 19:38 #35
Nej det er et kabelmodel med indbygget trådløsforbindelse, så jeg kan ikke "bare" kaste det på porten.
Jeg vil helst ikke have 2 grimme kasser stående, for man kunne jo smide en alm. trådløs router efter kabelmodemet...
Det må jeg lige vende med den fruen i hjemmet...
Avatar billede juleulven Nybegynder
18. oktober 2011 - 23:12 #36
kan jeg godt forstå ... det ser ikke så pænt ud.. en router vil dog løse mange "issues" på et netværk.

ang udseende har jeg et lille trick jeg lavede herhjemme...

vi har en MEGET lille stue og ovre i det ene hjørne sidder der 4 bokse...
TV-forstærker, TV-fordeler, Router, Strømskinne ... de er alle skruet op på vægen, pænt sat op med ravpluks og skruer.

Derefter har vi taget et stykke Hvidt lagen/pude betræk (du forstår nok) ... de 2 bokse der sidder øverst har vi så lagt pudebetrækket ind bagved, skruerne igennem (dem boksne hænger i) også resten af betrækket ud over alle 4 bokse...

hvidt lagen, hvid væg ... 2 lysende dioder = resultat der ikke lægges særlig meget mærke til også en lille pæn skuffe på hjul ind foran.

resten er et spørgsmål om kabelbakke(r) + strips og ordentlig ledningsføring :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2011 - 23:19 #37
Tak for tippet :)
Konen siger "det lyder ikke værst" ;)