Avatar billede hundevennen Nybegynder
17. oktober 2011 - 08:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sletteprocedure

Jeg har en sqldatabase med nogle gamle data, som jeg gerne vil slette.
Det smarteste ville nok være en form for automatik, f.eks noget stored procedure, men jeg kender ikke til anveldelse af en sådan.
nr. 2 kunne være en brugersletning hvor man ved et klik kunne slette, f.eks alt der er over 365 dage gammelt. Databasen indeholder et felt med datoer.'
Jeg søger nogle ideer og evt. script i ASP
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
21. oktober 2011 - 12:09 #1
Det skulle kunne laves således:

SQL:
DELETE FROM dinTabel WHERE (ditDatoFelt < CONVERT(DATETIME, DATEADD(YEAR, - 1, GETDATE()), 102))

ASP:
loConn.Execute " DELETE FROM dinTabel WHERE (ditDatoFelt < CONVERT(DATETIME, DATEADD(YEAR, - 1, GETDATE()), 102))"
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
21. oktober 2011 - 12:15 #2
i ASP scriptet skal du lige rette 'loConn.' til navnet i din db-connection..
Avatar billede hundevennen Nybegynder
25. oktober 2011 - 08:05 #3
Hej dennisbjorn

Jeg kan ikke gennemskue om din sqlsætning gør hvad jeg beder om og hvordan man i givet fald skal incorperere det i en side?

Jeg har dog fundet en anden løsning og der er at lavve et job på sql serveren der hver dag  på et givet tidspunkt går ind og sletter alt ældre end 356 dage og det virker