Avatar billede prhan Juniormester
18. oktober 2011 - 11:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udvælgelse af (multi)polygoner med spikes

I vores PostGIS database har vi udelukkende polygoner og multipolygoner. Flere af disse geometrier indeholder "spikes". Spikes er ikke kun et problem i PostGIS, men også i MS SQL Server.

Jeg søger en sql statement til udvælgelse af spikes?

Er der nogle der hjælpe?
Avatar billede jimgordon Nybegynder
26. oktober 2011 - 10:54 #1
Avatar billede prhan Juniormester
26. oktober 2011 - 10:58 #2
Jo tak.

Jeg har set den og det er muligvis også den løsning som jeg leder efter.

I vores PostGIS der virker Spike_analyzer bare kun på polygoner ikke på multipolygo, hvilket er lidt underligt.

Jeg vil helst anvende analyzeren først for at detektere antallet af geometrier med spikes og derefter evt. anvender removeren.
Avatar billede prhan Juniormester
02. februar 2012 - 07:41 #3
Et muligt svar kunne være at udvælge objekter være differencen i perimetren bliver meget stor, ved en lille bufferzone.