Avatar billede krea Praktikant
18. oktober 2011 - 23:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Heidisql / Navicat / putty virker ikke på ny laptop

Heidisql/Navicat/putty virker fint på min gamle laptop. På min nye kan jeg ikke connecte med samme login.

Ved forsøg på login får jeg SQL Error (2003): Can't connect to MySQL server on 'xxx.xxx.x.xxx' (10061). (samme for både Heidisql og Navicat)

Benytter:
TCP/IP samt port 33007. Ved 3006 hvor jeg får en fejl med access denied for user med password = ...

Med putty fås Unable to open connection to xxx.xxx.x.xxx
Network error: Cannot assign requested address (har virket på et tidspunkt, navicat/heidisql har aldrig virket)
Avatar billede krea Praktikant
18. oktober 2011 - 23:25 #1
Mht. putty kan lige sige at jeg godt kan connecte med Ultraedit, så det er i princippet ligegyldigt. Det afgørende er at få Navicat eller Heidisql til at virke.
Avatar billede majbom Novice
19. oktober 2011 - 06:35 #2
du har vel sat din bruger til kun at må logge på fra én ip og det er den ip din gamle laptop har haft?
Avatar billede krea Praktikant
19. oktober 2011 - 07:07 #3
Som sagt kan jeg godt logge på via Ultraedit SSH fra den nye. Den gamle laptop har ingen problemer med at logge på fra forskellige ip'er.
Avatar billede majbom Novice
19. oktober 2011 - 07:56 #4
sorry, jeg havde ikke set #1 - så har jeg ikke lige nogle forslag...
Avatar billede krea Praktikant
26. november 2014 - 18:48 #5
lukkes