Avatar billede sonneman Nybegynder
19. oktober 2011 - 19:04 Der er 2 kommentarer

Ingen Tastetur respons i bios og opstart

Hej...
Min computer vil ikke reagere på mit usb tastetur i computerens opstart.
Dette er et problem da jeg hverken kan komme i BIOS eller køre en windows installation, da jeg jo skal trykke på en tast for at starte fra cd.
Har prøvet med flere forskellige tasteturer også med "gamle tilslutninger", hvad gør jeg??

P.S. en har sagt til mig at jeg måske er kommet til at slå usb fra i opstart i BIOS, men hvis dette er tilfældet, hvordan kommer jeg så ind i BIOS nu ??
Avatar billede iGirls Praktikant
19. oktober 2011 - 20:11 #1
Hej, sonneman.

Er det tilsluttet via. USB eller det originale Keyboard-input?

Har du eventuelt prøvet en anden USB indgang hvis dette er tilfældet?

Ellers skal du nok til at anskaffe dig en DB9 - til PS/2 converter: http://sewelldirect.com/serialtops2.asp

Du skal huske at USB kun virker ved POST.
Avatar billede milter Ekspert
19. oktober 2011 - 20:16 #2
Har du prøvet at resette BIOS, dvs. enten via en jumper på bundkortet eller ved at tage BIOS-batteriet ud et par minutter?

Hvis de "gamle tilslutninger", du har prøvet, er PS2, og de ikke virker, og dit USB-tastatur heller ikke virker, kan det være en bundkortsfejl.

Er det en bærbar med ekstent tastatur eller hvad?