Avatar billede MathiasDue Nybegynder
25. oktober 2011 - 14:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Navision fungere ikke på Windows 7

Hej,

Jeg har problemer med at få navision til at fungere på Windows 7, selve programmet fungere fint, men problemet opstår ved udskrift.

følgende fejl opstår:

Det er ikke muligt for operativsystemet at få adgang til filen:
Filnavn: lpt1

jeg har forsøgt at kører dette:

net use lpt1 /d
net use lpt1 - printer.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
25. oktober 2011 - 14:37 #1
jeg har forsøgt at kører det i kompatibilitets tilstand
Avatar billede torben-r Nybegynder
27. oktober 2011 - 10:04 #2
Hvilken version af Navision drejer det sig om?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
27. oktober 2011 - 14:06 #3
hmm, det ved jeg faktisk ikke - men en meget meget gammel version
Avatar billede cpfrande Nybegynder
06. december 2011 - 15:20 #4
Hej Mathias,

Alle version af Navision ældre end Dynamics NAV 5.0 SP1 er ikke understøttet på Windows 7.

Er det en meget gammel version, anbefales det, at man får opdateret sit ERP-system til en nyere version.

Afhængig af "hvor gammel" versionen er, kan man vælge at lave en såkaldt klient-opdatering, hvor databasen runtime-opdateres til en nyere klient-version, som er understøttet af Windows 7.

Tag en snak med din NAV partner omkring det - de kan guide dig videre.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
22. februar 2012 - 07:48 #5
smukt! takker