Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
30. oktober 2011 - 13:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan man defragmentere et usb stik?

Og vil det give bedre perfomance?
Avatar billede jokkejensen Novice
30. oktober 2011 - 14:06 #1
nej ssd skulle ikke kunne defagmenteres :)
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2011 - 14:08 #2
ja fx med defraggler
nej - som med SSD, så skal man undlade det
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
30. oktober 2011 - 14:09 #3
#2 Den kommer frem i defraggler og siger at der er 17% fragmentering  på mit usb stik. Skal man så ikke defragmentere det?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2011 - 14:14 #4
nej - læse hastigheden ændres ikke at, at der er spring i filer. Der er jo ikke en mekanisk-arm der skal flyttes som på harddiske - bare nogle elektroner, der skal en anden vej.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
30. oktober 2011 - 14:15 #5
Så skal man bare lade den være ved 17% fragmentation.
Avatar billede Vandreren Novice
30. oktober 2011 - 14:26 #6
Pointen med diskdefragmentering er at nedsætte diskaktivitet til et minimum.

Med små diske som "usb stik" er følgende bedre (og måske også hurtigere) end diskdefragmentering:

1. Kopier filer til en anden disk.
2. Formater USB-disken.
3. Kopier filerne tilbage til USB-disken.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
30. oktober 2011 - 14:31 #7
#6 Forsvinder fragmentation hvis jeg følger den metode?
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
30. oktober 2011 - 14:46 #8
#6

Er dit argument således, at man vinder noget ved at have en defragmenteret usb-stick?
Avatar billede Vandreren Novice
30. oktober 2011 - 15:24 #9
#7 Ja, med mindre filerne samlet set næsten fylder det samme som lagerenhedens kapacitet. For i den situation risikerer du, at Windows vil opdele filerne i fragmenter under kopieringen. Eller sagt på en anden måde: Den risiko er der altid, men den forøges efterhånden som den største blok af ledig plads formindskes.

#8 Jeg kan ikke se, at jeg argumenterer for noget som helst. Jeg skitserer blot et bedre alternativ til at diskdefragmentere en USB-enhed.

Om det giver bedre performance, som er spørgerens andet spørgsmål, må komme an på en praktisk efterprøvning med adskillige målinger af læse- og skrivehastighed.
Avatar billede milter Ekspert
30. oktober 2011 - 17:02 #10
#0.

Som flere skriver, du opnår ingen forbedringer på nogen måde med en defragmentering. Tværtimod kan der være negative følger. Prøv at læse disse to links:

http://ask-leo.com/should_i_defragment_my_usb_flash_drive.html

http://www.pcguide.com/vb/showthread.php?t=40832
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
30. oktober 2011 - 23:05 #11
Ok, jeg undlader bare at defragmentere det, da jeg selvfølgelig helst ikke vil have at nogle af mine filer tager skade eller at der opstår slidtage på USB stikket, mange tak for hjælpen, smid et svar dem som vil have point sammen med jokkejensen.
Avatar billede milter Ekspert
30. oktober 2011 - 23:13 #12
Jeg springer over, ellers tak :-)
Avatar billede pstidsen Novice
31. oktober 2011 - 19:55 #13
#11: Det er da godt nok useriøst at spørge om svar kl. 23 og så lukke halv 7. 7 en halv times nat til at komme med svar??? LOL!

Jeg skriver IKKE ovenstående, fordi jeg vil have point!
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
31. oktober 2011 - 20:47 #14