Avatar billede cobran Praktikant
31. oktober 2011 - 00:02 Der er 4 kommentarer

Sætte en Geforce og Radeon på motherboadet....

Dav.

Jeg hørte af nogen hardware nørder at man kan sætte et Radeon og et Geforce på sit motherboard og derved udnytte begge graffik korts fordele... istedet for bare at sætte to ens kort i!

Nogen der kender til det? og hvordan gøres det?

Mvh. Cobran
Avatar billede vistodk Nybegynder
31. oktober 2011 - 09:05 #1
Du kan godt a to forskellige kort på dit bundkort, hvis der er mere end et PCI-e slot, men det vil under ingen omstændigheder give dig bedre ydelse, for de to forskellige drivere vil æde overskuddet op i CPU ressourcer.
Avatar billede The_Buzz Novice
31. oktober 2011 - 09:05 #2
Det lyder lidt som at blande vand og olie? Jeg vil gerne høre om det skulle være muligt
Avatar billede Spench88 Nybegynder
31. oktober 2011 - 11:34 #3
dette vil jeg under ingen omstændigheder anbefale, da driversne vil "modarbejde" hinanden. hvis du skal have SLI(flere grafikkort) sat i din maskine vil jeg anbefale at det er fra samme producent.
Avatar billede Blandy Praktikant
31. oktober 2011 - 15:14 #4
Tror ikke det er muligt at få de to systemet til at arbejde sammen overhovedet. De kan nok godt arbejde parallelt med hinanden, men som nævnt, vil der gå mange midler til spilde ved at der er 2 forskellige systemet, der skal arbejde på tværs af hinanden.