Avatar billede fredly Novice
31. oktober 2011 - 20:02 Der er 6 kommentarer

trådløs forbindelse til trådløs printer

hej .

har opsat d link 615 iflg disk og lavet netværk finns pc
når jeg så skal sætte den op hvordan skal den så forbindes med modem,har tråløs modem fra stofanet. der er en tilslutning der hedder stofanetvodkaxxxxxxx der bliver brugt trådløs,kan nemlig ikke tilslutte finns pc når der bliver klikket på denne
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2011 - 20:18 #1
det er en printer (hvilken) der skal forbindes til router?
Har du filtreret på mac-adresser - i så fald skal du via pc ind og tillade printerens mac.
På nogle routere og printere er der en PWS-mulighed - typisk skal du via menu på printer aktivere den og på router trykke på en knap i få sekunder - og så finder de hinanden.
Avatar billede halifax Nybegynder
31. oktober 2011 - 20:45 #2
Til hvilken trådløs router er det egentlig, du vil slutte til din printer. Er det Stofas trådløse modem, eller vil du bruge din d-link DIR 615?

Da du fik dit stofa modem fulgte nogle papireer med oplysninger. F.eks navnet på det trådle (SSID), kan være f.eks et langt navn som tante67global19debat eller what ever. Dertil fulge oplysning om passfrasen (kodeord), som regel en lang række tal og bogstaver. Med disse oplysninger burde du kunne etable trådløs netværk.
Disse oplysninger kan du ændre til noget selvvalgt på stofanet.dk setup siderne, hvis du ønsker.

Vil du i stedet benytte din dlink 615 skal den med et alm netkabel tilsluttes i en af stofamodem'ets porte og derfra til wlan-porten i DIR 615. Og i den opretter du et trådløst netværk med selvvalgt navn på betværket (SSID) og med selvvalgt passfrase (kodeord), samt - megt vigtigt) - skal du vælge hvilken sikkerhedsfunktion, der skal bruges til kryptering af forbindelsen (vælg den sikreste)

Læs dernæst i printerens manjual, hvordan den tilsluttes trådløst.

Ovenstående er mest forklaring til dit spørgsmål: "når jeg så skal sætte den op hvordan skal den så forbindes med modem,har tråløs modem fra stofanet. der er en tilslutning der hedder stofanetvodkaxxxxxxx"
Avatar billede fredly Novice
31. oktober 2011 - 22:09 #3
takker for dette svar.har opsat modem med router wlan kabel til internet på router.hvad så når jeg vil printe altså skal ikke på net kun printe hvordan gør man dette kan se netværk i liste ovre net steder altså det net jeg har lavet finns pc.og printer skriver på en test alt ok,hvorfor kan man så ikke printe ud.kan ikke slå stofaferie osv fra og tilslutte finns pc hvis det er dette man skal for at det virker
Avatar billede halifax Nybegynder
01. november 2011 - 00:23 #4
Ud fra hvad du skriver forstår jeg, du vil bruge dlink 615 router til dit trådløse netværk. Opsætninger forstår jeg sådan:

tv-kabel går ind i dit trådløse stofa-moden. I en af dets porte har du sat et alm. netværkskabel, som går ind i 615's wlan port, right?

I 615'eren har du oprettet et trådløst netværk med navn "finns pc". I 615'eren har du tillige oprettet et kodeord for finns pc. Og helst valgt WPA2-psk kryptering.

På din pc kan du nu se netværket "finns pc" (og måske også nogle andre som er i din nærhed. Se bort fra dem). Vælg nu finns pc, og indtast det samme kodeord, som du indtastede i din router. Nu skulle du have forbindelse til din pc.

Jeg har aldrig tilsluttet en printer trådløst, men i princippet burde fremgangsmåden være den samme. Altså din printer burde kunne se netværk "finns pc" og du skal igen angive samme kodeord som intastet i din 615-router. Så der kan skaffes forbindelse fra router, til pc, og til printer.

Hvordan det gøres må fremgå af hjælpen til din printer. Og måske skal der også lave nogle indstillinger på din pc i forb. med installation af printer, så den ved at udskrivning sker til trådløs. (i modsætning til udskrivning til en usb-port).

Håber du kommer videre, eller at andre kan være mere præsice med svar - min erfaring rækker ikke længer. Enjoy
Avatar billede fredly Novice
01. november 2011 - 07:02 #5
hej igen

det rigtig som du skriver har trådløs internet fra stofa som køre på vokalferis osv langt ord,når jeg prøver at afbrygde dette og klikker på finn ps sker der kun det at vokal starter op igen,mener man skal vel afbryde vokal og så tilsluttet finn ps for at printe trådløs ikke har været inde på stofa og slå altid on fra på vokalf
Avatar billede claes57 Ekspert
01. november 2011 - 08:20 #6
netværket med SSID "finns pc"
Du bruger vel kun a-z og 0-9 i navnet og ingen mellemrum?
Der er jo ingen grund til at gøre det svært for printeren at finde nettet.