Avatar billede thosko Juniormester
01. november 2011 - 14:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Afspille VOB filer udenom DVD Menu

Jeg har rippet en af mine DVDer og fået to mapper: "Audio_ts" og "Video_ts"

I Video_TS mappen ligger der BUP, IFO og VOB filer. Når jeg vil afspille DVDen på mit TV finder jeg nemt mappen fra computeren og kan også godt afspille VOB filen "Video_TS.VOB" - men men men... Så kommer DVD menuen frem og jeg kan ikke trykke på knapperne "Afspil" eller de andre...

Når jeg så afspiller "VTS_01_1.VOB" afspilles filmen fint men når den så har afspillet ca. en halv time går lyden fra engelsk til fransk!!!

Hvad kan jeg gøre? Jeg vil gerne have engelsk lyd igennem hele filmen og gerne undertekster på...
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2011 - 19:38 #1
DVD shrink er løsningen.
Du ripper dog blot 1:1 og fjerner menuen.

Så en den sk.. slået :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2011 - 19:39 #2
Få du lige kigget på dine gamle åbne spørgsmål, som er tilbage til 2007?
(Så slipper du også for at få den mail der minder dig om åbne spørgsmål :))
Avatar billede thosko Juniormester
01. november 2011 - 20:35 #3
Hvordan lukker jeg spørgsmålene? Troede de var lukkede når der var svar...

Hvordan laver jeg det så om nu? For som jeg forstår på dig, så skal jeg rippe på ny? (Har mange af mine gamle DVDer som tidligere er rippet på den måde...)
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2011 - 20:49 #4
Du kan sagtens køre de rippede igennem dvd shrink, og fjerne menu m.m.

Er de rippet 1:1 (som original) kan du fjerne alle de undertekster du ikke bruger, samt lydspor, menu m.m.
Simpelthen så når du starter den "nyrippede" film op, så er der KUN den undertekst du vil have, ingen menu så filmen starter direkte, den lydkvalitet du ønsker m.m.

Kræver nok et par forsøg til at starte med, men prøv det.
Avatar billede thosko Juniormester
02. november 2011 - 21:51 #5
Tak skal du have :)

Jeg prøver mig frem et par gange og ser om jeg kan få det til at fungere... Send lige et svar så jeg kan lukke spørgsmålet og give dig point :)
Avatar billede b.b Nybegynder
03. november 2011 - 17:00 #6
Troede DVDShrink var et dødt projekt, kan se at sidste update er fra 2004.

Jeg vil istedet anbefale DVDFab :

http://www.dvdfab.com/download.htm

Jævnlige opdateringer og jeg har endnu ikke oplevet en DVD som den ikke kunne rippe.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. november 2011 - 20:33 #7
2004 eller 2011 er et fedt.
Programmet leverer varen!
Avatar billede thosko Juniormester
23. januar 2012 - 20:19 #8
Som john_stigers skrev kræver DVD shrink et par forsøg og efter et par forsøg slap min tålmodighed op :)

Så gik hen og lavede det hele om til en MKV fil med MakeMKV