Avatar billede Tobinobi Nybegynder
02. november 2011 - 18:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Error_sxs_assembly_missing fejl ved opdatering af Win 7 SP1

Jeg er stødt ind i et hamrende irriterende opdateringsproblem, jeg opdagede da jeg ville opdatere min IE9. Den kom så med en fejl og jeg fik læst mig til at det kunne være pga. at man skulle opdatere sit styresystem. Jeg gik så ind i windowsupdate, og så at den den sidste månedstid hver dag har mislykkes med at opdatere med SP1.
Den får aldrig hentet nogle filer og efter nogle minutter kommer der så en fejlmeddelse.

Jeg har forsøgt at hente filen manuelt, samt alt hvad der står her:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/troubleshoot-problems-installing-service-pack

Altså kørt det fix, og afinstalleret Antivirus, men den giver stadig fejl efter cirka 70% gennemført.

Fejlmeddelelsen:
Installationen blev ikke udført
Den samling, der henvises til, blev ikke fundet

Fejl! ERROR_SXS_ASSEMBLY_MISSING(0x80073701)

Jeg har fundet følgende indtil videre:
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_update/how-do-i-get-w7sp1-installed-onto-my-pc-error/88227571-2661-e011-8dfc-68b599b31bf5?page=1&tm=1303581532553#footer

Som meddeler skriver at jeg skal lave en in-place upgrade med en win 7 cd. Men hp-bærbaren blev udleveret uden cd, med "noget recovery noget" på harddisken.

Nogle med løsninger, det vil være en kæmpe hjælp!:)

- Rasmus
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2011 - 07:48 #1
gå helt væk fra internet explorer 9
det er min løsning
det har jeg gjort fordi den hele tiden "holdt op med at virke og genstartede" som den venligt svarede - så kørte den anden gang
jeg har gjort microsoft opmærksom på jeg ikke gad at sidde og se efter løsninger der ikke kommer derfor gør det her

hent firefox og instaler den

http://www.mozilla.org/da/firefox/new/
du behøver ikke men kan godt lade firefox være standard men det er ikke nødvendigt

du behøver ikke afinstallere internet explorer men blot gøre det her

kontrolpanel-programmer og funktioner-til venstre - slå windows-funktioner til eller fra
fjern hakket i internet explorer 9
hvis du senere når du læser de har løst fejlen går du bare ind samme sted og aktiverer igen

jeg var i dag inde i kontrolpanel-løsningscenter-vedligeholdelse-
vis oversigt over pålidelighed og ved du hvad - - der er ikke røde anmærkninger med mystiske stop fejl mer
konklusion må være en alvorlig fejl i internet explorer ikke

BESYNDERLIGT IKKE MICROSOFT
får det ikke en klokke hos jer til at ringe for ringe er det
se nu også at få jeres skype til at virke så man kan ringe direkte til jer  -  I EJER JO SKYPE
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2011 - 08:23 #2
her er et screenshot så du kan se det er rigtigt

http://www.imgplace.com/viewimg580/9491/74nymedfirefox.jpg

m.v.g
Avatar billede Tobinobi Nybegynder
03. november 2011 - 15:00 #3
Det har jeg også tænkt på længe. Bruger lige nu Opera som standard.

Men det løser bare ikke mit problem emd at få Win7 SP1 installeret?
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2011 - 15:37 #4
nej og det der er værre er at du måske skal geninstallere din windows der virker ødelagt - rent gæt
men du kunne jo først prøve at reparere den via dvd du har

du kan hente servicepack 1 her
for at prøve om det ikke bare en den version du bruger der er årsagen

m.v.h
Avatar billede Tobinobi Nybegynder
04. november 2011 - 17:28 #5
Jamen har ingen dvd med det, har købt den i bilka hvor der ikke var nogen cd med?

Det er det der er grunden til at jeg ikke ved hvordan jeg skal følge den guide jeg har linket til, som skulle løse problemet?
Avatar billede Tobinobi Nybegynder
14. november 2011 - 15:20 #6
Jeg har ikke fundet en løsning, og geninstallerer dermed maskinen forfra.