Avatar billede mikkel. Nybegynder
03. november 2011 - 18:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

4G modem med "plads" til 8 personer

Hej eksperter,

Vi er en lille gruppe på 8 mand der har fået et nyt kontor i en gammel bygning. Der er ingen telefonopkobling og en tekniker har været ude og meddenlt os, at vi selv skal betale en elektriker for at trække kabel til kontoret.

Jeg har derfor kontaktet Telia for at høre om mulighederne for deres nye 4G net og at man selv skal finde et modem.

Kan i ikke hjælpe mig med at finde et 4G modem som vi alle 8 kan bruge samtidig?
Avatar billede haverslev Novice
03. november 2011 - 19:08 #1
Med 8 pc`ere er det problem i en enhed, tillige vil jeg mene at i ved en deling af hhv. 3G/4G ikke får en acceptabel internet hastighed alle 8.
Vil mene at i som minimum skal have 2 stk. 3G/4G routere med 4 port switch, for at I får fornøjelse af det og ikke sidde med en hastighed for bliver et irritationsmoment for jer alle.
F.eks denne:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=806437
Avatar billede claes57 Ekspert
03. november 2011 - 19:55 #2
med telia, så kører de ZTE mf820 lte - dimser, og de understøttes ikke af netgear endnu.
Dovado derimod har dimsen med i 'er kompatibel' listen.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4227772&gclid=CL3m8MWRm6wCFQJO3godd28XQg
Start med et enkelt abonnement - hvis hastigheden så i jeres område er for lav, så tag en ekstra - men det er dumt at starte med at købe 2.
Avatar billede mikkel. Nybegynder
04. november 2011 - 12:43 #3
Hmm kan nu se at både Telia og TDC har max download på deres 4G... så nytter det overhovet ikke. Hvad gør man så?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2011 - 15:09 #4
gode naboer? de har måske et fastnet-stik ledigt, og derfra er der jo kun et lankabel til succes...
Avatar billede mikkel. Nybegynder
08. februar 2012 - 10:09 #5
lukker tråden
Avatar billede smartebenny Nybegynder
09. februar 2012 - 15:58 #6