Avatar billede Tharadue Praktikant
05. november 2011 - 19:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Databaser - hvordan?

Jeg står i den her situation at jeg meget gerne vil lære at bruge databaser til at kunne lave mine hjemmesider automatiske. Vi snakker ikke om noget vildt - blot nogle hjemmesider hvor man kan købe sine egne dyr, have sin egen gård osv.

Jeg er helt på bar bund med alt det her med databaser - så jeg ville elske hvis der var en der ville guide mig gennem hele forløbet!

Jeg har hjemmesiden på dinhost.net

Håber der er en venlig sjæl med overskud der kan guide mig gennem det hele. :)
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2011 - 19:53 #1
Hvad jeg forstår ud fra dit spørgsmål vil du have et "browser game"?? Det kommer lidt an på hvad du vil have? Altså en Mysql database som jeg ville vælge er delt op i nogle id. Det kommer helt an på hvor mange du skal bruge? Du kan vist lave det selv ellers kan du få en "kode" du sætter ind i en importeringsprogram
Avatar billede Tharadue Praktikant
05. november 2011 - 19:57 #2
Nu forstår jeg ikke alt hvad du siger, men ja, det er lidt et browser game. Hvor man får sin egen bruger, egen private side, egen virtuelle konto, kan købe sine egne dyr, osv osv.
Jeg har også læst mig frem til at man selv kan lave det - men jeg kan ikke finde et start og slut punkt - så derfor skal jeg have nogle der kan guide mig :)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. november 2011 - 20:03 #3
Har du taenkt dig selv at tag point ligesom her http://www.eksperten.dk/spm/942058 ?
Avatar billede Tharadue Praktikant
05. november 2011 - 20:05 #4
Det var en fejl. Jeg vidste ikke hvordan man ellers skulle lukke spørgsmålet. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. november 2011 - 20:12 #5
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3 som der allerede er linket til i den anden traad skulle gerne afklare det
Avatar billede Tharadue Praktikant
06. november 2011 - 12:17 #6
Okay tak :)
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2011 - 14:29 #7
Kan du finde ud af at programmere? Her tales der om php hvor der skal en mysql database med som kan hente frem og tilbage?? Det burde ikke være svært men er ikke den bedste til mysql så det lader jeg en anden om :). Start med at oprette en forside hvor de logger ind :D
Avatar billede Tharadue Praktikant
06. november 2011 - 17:39 #8
Jeg kan php - men jeg ved slet ikke hvordan man laver de der MYSQL databaser :)
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2011 - 20:46 #9