Avatar billede kendanmark Praktikant
06. november 2011 - 22:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken NA'S?

Hvilken NAS skal jeg vælge? Pt har vi følgende udstyr i huset der kan anvende en NAS:

MacBooks
Win7 PC'ere
iPad2
Apple TV2
Sonos
iPhones
Apple TimeCapsule

Har set på QNap med to diske! Men er det den jeg får flest muligheder med, hvis man tager vores isenkræm med i betragtningen?

Håber på lidt hjælp
Avatar billede chalde Seniormester
06. november 2011 - 22:38 #1
Personligt ville jeg gå efter Synology. De er lige et skridt foran Qnap når det gælder firmware og mobile applikationer.
Se evt. http://www.synology.com/dsm/index.php?lang=dan
Hardwaremæssigt er der ikke den helt store forskel mellem Qnap og Synology, og når det gælder performance fejler hverken Qnap eller Synology.
Avatar billede kendanmark Praktikant
07. november 2011 - 08:44 #2
Hej chalde hvordan med at arbejde sammen med Apple produkterne - ved du om der er forskel er de begge lige gode/dårlige?

Kan godt se at Synologi har rigtigt mange fine funktioner - lyder tiltalende!

Vil det være en fordel at bygge videre på Apples egen TimeCapsule?
Avatar billede chalde Seniormester
07. november 2011 - 09:23 #3
Jeg har ikke det store kendskab til Apples egne produkter, men har sat en Synology op til brug med bla. ipad/pod/phones, hvilket fungerer glimrende (i dette tilfælde var det for at benytte den til streaming af musik og billeder samt til fjernbetjening af Audio Station).
Dertil har Synology support for Apple Time Machine.

Hvordan Qnap og Synology står i forhold til hinanden mht. Apple skal jeg ikke kunne sige.
Avatar billede kendanmark Praktikant
07. november 2011 - 11:28 #4
OK tak for din tilbagemelding. Jeg må Google lidt om emnet, men Synologi lader til at være et fornuftigt valg
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2011 - 20:30 #5
Jeg har selv en QNAP og den virker fint med min Mac. Mit valg kunne ligeså godt have været på Synology mht det jeg har læst på nettet. Jeg synes de ligner meget hinanden.
Avatar billede kendanmark Praktikant
05. januar 2012 - 07:27 #6
Købte Synology og er godt tilfreds - lukker tråden