Avatar billede exp Juniormester
07. november 2011 - 10:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tracke form submit via javascript uden ast kunne bruge onSubmit

Hej eksperter,

jeg er ved at blive skør over et problem, jeg har:

jeg sidder og prøver at tracke, når en bruger submitter en formular (via method="post").

Når brugeren indsender formularen, skal der køres en stump custom javascript, men desværre er det sådan, at jeg ikke kan sætte en trigger på formularen via onSubmit, og heller ikke kan sætte onClick på submit-knappen.

Det jeg kan er, at tilføje ekstra elementer inde i formularen, fx inputs etc.

Hvad gør jeg?
Avatar billede JensPeterSvensson Nybegynder
07. november 2011 - 11:32 #1
Hvordan kan du blive forhindret i at sætte/tilføje noget til de to events?
Avatar billede exp Juniormester
07. november 2011 - 12:07 #2
Det er noget hosted formular-værk, som ikke giver mig mulighed for at redigere i <form> eller <input type="submit">.
Avatar billede JensPeterSvensson Nybegynder
07. november 2011 - 12:20 #3
kan du skrive script tags i formen eller uden for formen

For så kan du vel bare på onload eventen lave en funktion der attacher din funktion til formen onsubmit event.

Den grimme version:

window.onload = function(){
  var forms = document.getElementsByTagname('form');
  forms[0].onsubmit = function(){alert('?');}:
}
Avatar billede olebole Juniormester
07. november 2011 - 23:44 #4
<ole>

Hvilke muligheder har du for at editere? Kan du f.eks. sætte event handlers på andre formelementer? Det er svært at anføre en løsning, når vi intet har fået at vide om mulighederne

/mvh
</bole>
Avatar billede exp Juniormester
10. december 2011 - 08:34 #5
@jenspetersvensson
Jeg kan godt til en vis grad redigere uden for formen, men da den loades i en iframe, så har dit script ikke åbenbart ikke den tilsigtede virkning :-(

@olebole
Nej desværre, kan kun tilføje/fjerne elementer, samt redigere value
Avatar billede olebole Juniormester
10. december 2011 - 18:19 #6
Det er ved at udvikle sig til lidt af en quiz. Det er ikke til at sige noget om, hvad du kan og ikke kan, når vi ikke ved, hvad du kan og ikke kan
Avatar billede exp Juniormester
02. marts 2012 - 09:31 #7
JensPeterSvensson >>
Læg et svar :-)
Avatar billede JensPeterSvensson Nybegynder
11. marts 2012 - 10:04 #8
Svar, men såvidt jeg forstod brugte du da ikke det jeg foreslog.