Avatar billede Lasse S Novice
07. november 2011 - 21:33 Der er 6 kommentarer

kontakt til min router

Hej eksperter

Jeg har købt en ny Sony Ericsson Xperia Arc-smartphone, som jeg gerne vil koble op på vores WLAN herhjemme (wpa-psk-krypteret). Det vil den ikke. Den siger "begrænset eller ingen adgang" og viser den velkendte gule advarselstrekant. Den vil gerne koble op på en kammerats WLAN (web-krypteret)...

Jeg prøver så at komme ind i WLAN-opsætningen, men ak. Skriver jeg 192.168.1.1 får jeg fat i LAN-routeren (fra Fullrate), men jeg vil jo gerne have fat i Linksys Wireless-G-routeren (WRT54GL)! Nogle forslag til hvordan?!

Jeg tænker, at jeg kan eksperimentere mig lidt frem til en WLAN-opsætning, som telefonen vil acceptere...

:) Lasse
Avatar billede Lasse S Novice
07. november 2011 - 22:15 #3
192.168.1.1. giver mig Fullrate-routeren (LAN) - ikke Linksys (WLAN). Og det er jo Linksys-opsætningen jeg skal have fat i, ikke?
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2011 - 22:29 #4
Tjo, men hvis du nu gad at læse de lagte links, så vil du se at du skal have et kabel i den og du vil få adgang via web browseren.
Avatar billede Lasse S Novice
07. november 2011 - 22:44 #5
jaja, godt ord igen - men jeg har nu sat et kabel direkte i port 1 som beskrevet, deaktiveret WLAN på computeren for at være helt sikker - og det er altså stadig Fullrate-routeren jeg får fat i på 192.168.1.1.

Jeg mindes at have sat Linksys-routeren op på et andet ip-nummer, netop for at de ikke skulle kollidere - men hvilket? Og hvis det ikke kan fremsøges, hvordan kan jeg så fx nulstille og begynde forfra?
Avatar billede haverslev Novice
08. november 2011 - 07:57 #6
Normalt så er det kun den ene router der deler IP adresser ud, når der er flere sat i serie efterhinanden.

Men når du KUN har et kabel i og deaktiveret Wifi på den pc som du prøver at koble op med, ja så er der åbenbart et problem et eller andet sted.
Hvis du selv har givet den en ny IP adresse, og du ikke kan finde/huske den - så prøv at resette routeren.
Det gøres normalt ved at finde et lille hul bagpå routeren og deri kan du f.eks bruge en papirklips til at ressette den lille knap med - hold knappen inde indtil alle lamper går ud og herefter skulle den være tilbage til fabriksindstillingerne.