Avatar billede morten_hjort Nybegynder
14. november 2011 - 14:55 Der er 3 kommentarer

NAS til lille virksomhed

Jeg skal have købt og opsat en NAS-server på mit arbejde, som primært skal bruges til central mappe med dokumenter/audio/video. Ligeledes skal det være nemt at gå ind og finde disse ting via nettet.
Da vi er flere der bruger Mac er en løsning med Time Capsule ret oplagt, men jeg ved ikke om der findes noget bedre? Vil også gerne i hvert fald på sigt have sat mere en 2TB til, da vi ofte bruger video.

Kan I hjælpe med en konkret model eller hvad jeg skal kigge efter?

Det er vigtigt at brugervenligheden er i top, da de fleste af mine kollegaer ikke er så teknisk anlagt
Avatar billede micma18_ Nybegynder
14. november 2011 - 15:29 #1
Kan kun anbefale en løsning med eks. RAID1 (eller RAID5, hvis der er mange diske i) Det sikrer mod én enkelt disk fejl, men ikke mod sletning / virus osv. Så I bør have en form for backup ved siden af, ala. remote/web backup.

Seagate Blackarmor med RAID1 virker udemærket, og macos kan godt se dem. Det indledende opsætnings værktøj, skal dog køres fra en windows maskine, men når netværket er sat op, kan den tilgås via web interface. Og brugervenligheden er godkendt her fra.
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
14. november 2011 - 15:43 #2
Tak for svar :)

Vil NAs'en kunne tilgåes direkte fra en Mac udenom webinterfacet (til daglig brug)?
Avatar billede micma18_ Nybegynder
14. november 2011 - 20:51 #3
ja